Venkovní reklama: Obecně prospěšné billboardy

23. 5. 2016 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Reklamní nosiče nemusí vždycky jen propagovat výrobky a služby. Někdy mohou pomáhat s řešením společenského problému. Letos v dubnu dostala brazilská pobočka společnosti Posterscope nápad, že by její plochy mohly posloužit v boji proti viru zika. Ten je přenášen komáry, způsobuje horečku a představuje vysoké riziko zejména pro těhotné ženy.

Dvě plochy v Riu de Janeiru jsou upravené tak, aby lákaly komáry, kteří v nich pak zahynou. K nosičům je přitahuje speciální směs připomínající pot na lidském těle.

Zpocené plochy

Aroma potu a lidského dechu prý přitahuje samičky komárů až na vzdálenost 2,5 kilometru. Hmyz přiletí, pomocí silné žárovky je nalákán dovnitř billboardu, tam uvízne a přilepí se na slogan, který lakonicky popisuje účel nosiče. Každý den takto billboardy zahubí několik stovek komárů. Není možné si je pronajmout pro standardní kampaň. Autoři projektu navíc celý koncept včetně technického řešení uvolnili ke stažení na webu Mosquitokillerbillboard.com, aby stejné lapače mohly vzniknout i jinde.

Odborníci upozorňují, že samotné technické řešení je účinné, ale zrovna v Riu jsou obě plochy na rušných místech, takže bulváry plné lidí se pak najednou hemží komáry.
Foto: Posterscope/UTEC

Jiné nápadité využití billboardu předvedly před třemi lety agentury Clear Channel a Mayo Draftfcb v Peru. Na nosič instalovaly zařízení vymyšlené experty z univerzity v Limě, které kondenzovalo vzdušnou vlhkost, získanou vodu nechalo protéct několika filtry, prosvětlilo UV lampou a nakonec ji svedlo do nádrže s kohoutkem. Denně takto zdarma poskytlo 96 litrů pitné vody.
Foto: Posterscope/UTEC

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.