Tisk čteme při čekání, cestování a nemoci

23. 5. 2016 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tištěné noviny a časopisy čelí v dnešní době významné konkurenci v podobě internetu. I přesto by dvě pětiny internetové populace bez tištěných novin nevydržely. Na druhou stranu 3/5 by se bez nich zcela obešly, a to spíše mladí lidé do 29 let. Podobně je tomu u tištěných časopisů, které dokáže postrádat polovina populace, opět spíše mladší a muži.

Měsíčně jsme ochotni za tištěné noviny a časopisy utratit v průměru 89 Kč. Nejvíce se z rozpočtu na tisk dává za časopisy měsíčníky, dále za noviny deníky a za týdeníky, které kupují spíše starší respondenti (45-59 let). Čtvrtina internetové populace za tiskoviny neutrácí vůbec.

V českých časopisech chybí podle dotázaných hlavně pravda (důvěryhodné zprávy, objektivní, odborné). Respondenti by rovněž uvítali více humoru, vtipů a zábavy, křížovky a zahraniční informace. Nespokojeni jsou s velkým množstvím reklam a bulvárních článků. Internet je často zmiňovaným důvodem, proč časopisy nekupujeme, „v době internetu a digi zařízení jsou zbytečné“.

Typické situace, které si bez možnosti četby novin a časopisů nedokážeme představit, jsou čekání u lékaře (26 %, spíše ženy), cestování na delší vzdálenost (17 %), nemoc (15 %, častěji starší respondenti), dovolená (14 %) či relaxace (12 %).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.