Středník: Grand Prix pro TON, UK a KPMG

2. 5. 2016 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

PR Klub rozdával své Zlaté středníky, ceny pro nejlepší firemní periodická i neperiodická média. Mezi 127 přihlášených titulů rozdělila šestice porot řadu cen, těch prvních ale bylo ve 14 kategoriích jen 12.

Dvě první místa si odnesli dva přihlašovatelé. Prvním byl Boomerang Publishing za nejlepší interní časopis Kompas pro Československou obchodní banku a nejlepší B2C časopis Čilichili pro Vodafone Czech Republic, druhým KPMG Česká republika za Adventní kancelář v kategorii inovativních médií a nejlepší B2B časopis Marwick.

V kategorii nejlepší B2B časopis dominoval Marwick natolik, že se porotci rozhodli neudělovat druhé a třetí místo. „Hodnocená média odpovídají standardu na trhu, který se v českém prostředí vyskytuje již dlouhá léta a který především naplňuje očekávání zadavatelů. Kvalitativní rozdíl mezi prvním místem a ostatními médii byl však v této kategorii podle porotců propastný,“ zdůvodnili své rozhodnutí.

Nejlepší webové stránky, aplikaci či profil na sociálních sítích připravila pro CzechTourism agentura AnFas. Ta získala první místo za projekt Lovci zážitků. Podle porotců si přihlášená média v této kategorii vedla poměrně dobře. Pokud byli k něčemu kritičtí, tak k chybějícímu využití multimediálního obsahu a videí.

Nejlepší firemní katalog, profil či jednorázové médium připravil TON, který uspěl s katalogem pro období 2016 až 2017. „Ocenili jsme v této kategorii práci s grafikou i obsahem, obojí bylo na velmi dobré úrovni. Trochu nás však mrzelo, že přihlášené publikace zaměřené na zákazníky byly od pohledu propracovanější než ty, které cílily primárně na zaměstnance,“ uvedla v prohlášení odborná porota.

Příjemným překvapením byla pro porotu úroveň časopisů neziskového sektoru, kde vyhrál Čtvrtletník Propamátky. První místo v kategorii výroční zpráva obdržel Nadační fond J&T. Prvenství získal i časopis Vlastní cestou Rodinného pivovaru Bernard, který zvítězil mezi časopisy v sektoru retail a FMCG.

Přihlášená média hodnotilo šest odborných porot složených z předních PR odborníků či majitelů firem. „Letos jsme navíc do každé poroty přizvali zkušeného grafika coby grafického supervizora. Záměrem je udržet nasazený vysoký standard grafického zpracování a poskytnout zpětnou vazbu přihlašovatelům i z grafického hlediska,“ vysvětlil Petr Langer, předseda výkonného výboru PR Klubu.

Pavelka vstoupil do Síně slávy

Zlatý středník prošel podle organizátorů ve své čtrnácté sezoně řadou inovací. Kromě tří nových či rozdělených kategorií, které v seznamu vyhlášení přibyly, včetně hodnocení nejlepší webové stránky, aplikace či profilu na sociálních sítích, se letos přihlašovatelé dočkali i čtyř nových cen Grand Prix. O jejich udělení rozhodl pětičlenný výkonný výbor pořádajícího PR Klubu. Ze slavnostního večera si ceny odnesly časopis Univerzity Karlovy Forum, TON Catalogue a KMPG Česká republika za Adventní kancelář a B2B časopis Marwick.

Kromě cen Grand Prix vybíral výkonný výbor PR Klubu i nového držitele ocenění Síň slávy, které každoročně získává významná osobnost z oboru PR. „V letošním roce jsme se rozhodli ocenit Václava Pavelku, majitele agentury Native PR, za jeho dlouhodobou podporu PR Klubu, ale i celého oboru, kterému se věnuje přes dvacet let a neustále jej posouvá kupředu,“ prozradil Petr Langer.

„Kvalitativní rozdíl mezi vámi a ostatními je propastný,“ slyšel na pódiu tým KPMG, který připravuje časopis Marwick.
Foto: PR Klub

PR Klub poprvé rozdal i čtyři Grand Prix. Odnesly si je KMPG za Adventní kancelář a časopis Marwick, TON za produktový katalog a Univerzita Karlova za časopis Forum.
Foto: PR Klub

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.