Podpora prodeje a obaly: Lákadlo na zákazníky? Vůně a zvuk

30. 5. 2016 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Metod, jak přilákat zákazníka v obchodě zrovna ke svému produktu, jsou stovky. Používají je ale všichni, a vyniknou proto jenom ti, kteří dokážou zahloubaného spotřebitele dostatečně vyrušit v jeho mikrosvětě. Trendem jsou třeba vůně, někdy až guerillového charakteru. Britská asociace pekáren například v minulosti provokovala modelky při přehlídce London Fashion Week parfémem ve spreji s lákavou vůní křupavých toastů. Město York zahrnulo mezi marketingové předměty parfém „s odérem vikingského válečníka“, který muže zahalí do „vůně devátého století“. A střešní restaurace londýnského obchodního domu Selfridges v zimě rozprašovala aroma borovic, zatímco teď na jaře atmosféru dolaďuje vůně čerstvě nařezaných květin. Ovšem umělá.

Zabírají také zvuky a interaktivita. Senzory reagují na pohyb zákazníka prostorem a mění prostředí kolem něj. Díky dotykovým plochám nebo prvkům rozšířené reality se obyčejný nákup skoro mění ve hru.

A když ani takové šálení smyslů v boji o zákazníka nestačí, začnou si obchody půjčovat „zbraně“ z jiných segmentů: na začátku května deník Financial Times přinesl zprávu, že britské pivnice, puby a bary začaly lákat návštěvníky na nabídku kávy, zatímco kávové řetězce naopak experimentují s nabídkou večeří, piva a vína od malých producentů. Vykročení mimo tradiční nabídku si pochvaluje například Starbucks.

Vrcholem je pak „unést“ spotřebitele do prostředí, které má značka zcela pod kontrolou. Pepsi se inspirovala u hipsterů a v New Yorku otevírá trendy „limonádovnu“. Foodies si v ní mohou pochutnat třeba na dobrotách z kolových oříšků…

Zdroj: Shutterstock

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.