Ovlivněte reklamu svým mobilem

23. 5. 2016 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Darování krve zachraňuje životy. Hodně názorně to díky outdoorové kampani viděli obyvatelé Velké Británie. Právě tam totiž minulý týden vyvěsila agentura 23red interaktivní billboardy, jejichž vizuály se měnily podle aktivity kolemjdoucích. Klientem byla síť transfuzních stanic Národní zdravotní služby.

Vraťte pacientku do života

Cílem kampaně bylo získat nové dárce krve do databáze. Národní zdravotní služba potřebuje, aby s darováním krve letos začalo asi 200 tisíc lidí. Nejvíc jí chybí mladí prvodárci starší 17 let, které by mohlo oslovit právě použití moderních technologií v kampani.

Kreativní řešení pracovalo se třemi komponentami: samotným vizuálem na velkoplošné obrazovce, jednoduchou brandovanou náplastí a mobilní aplikací. Každý, kdo si na předloktí nalepil samolepku na podporu darování krve, zapnul aplikaci a namířil objektiv telefonu na samolepku, uviděl díky virtuální simulaci v reálném čase, jak se mu do žíly napichuje jehla a jeho „krev“ teče hadičkou do vaku připojeného k pacientovi. Čím víc lidí se zapojilo, tím rychleji se krevní vak na digitálním billboardu naplnil a transfuze pak zlepšila zdravotní stav člověka na obrázku. Přímo pod billboardy radili aktivním uživatelům aplikace asistenti, jak se správně zapsat do registru dárců krve.

Náklady na kampaň pomohlo snížit to, že nosiče poskytla společnost Ocean Outdoor, která každoročně pořádá soutěž o nejlepší venkovní reklamu. Právě v jejím loňském ročníku agentura 23red se svým nápadem na podporu dárcovství vyhrála kategorii Interaktivní kampaně. Odměnou za první místo byl prostor na nosičích v celkové hodnotě sto tisíc liber. V tomto případě šlo konkrétně o digitální obrazovky v západním Londýně (Westfield) a u rušného vlakového nádraží v Birminghamu. Bylo to vůbec poprvé, co se na velkoplošných nosičích Ocean Outdoor objevila interaktivní kampaň.

Skuteční hrdinové kampaně

Tvářemi kampaně se stali tři skuteční pacienti, jimž krevní transfuze zachránily život. Národní zdravotní služba totiž v průzkumu zjistila, že právě příběhy reálných pacientů mají největší vliv na rozhodnutí vstoupit do registru dárců.

Agentura tedy nafotila pacientku, která na Vánoce utrpěla velkou ztrátu krve při porodu císařským řezem, a další dva lidi, kteří potřebují pravidelné krevní transfuze kvůli svému vážnému zdravotnímu stavu. Vizážisti všechny tři pacienty namaskovali tak, aby vypadali stejně jako v době, kdy akutně potřebovali krev, a postupně jejich líčení upravovali, takže vznikly podkladové fotky pro billboard, odrážející různé fáze léčby. Stejné příběhy a vizuály se objevily také v související propagaci na Facebooku, Instagramu a Twitteru.

„Potřebovali jsme novou metodu, jak přesvědčit veřejnost o významu dárcovství. Virtuální zážitek každému člověku s mobilem umožňuje cítit, jaké to je, když pravidelným darováním krve zachraňujete životy. Každá jednotka darované krve může zachránit anebo zlepšit život až třem dalším lidem,“ připomněl ředitel transfuzních stanic Ian Trenholm. „Všem, kteří váhají, jestli mají krev darovat, bych okamžitě řekla, ať do toho jdou. Budou z vás superhrdinové, protože zachráníte něčí život,“ řekla jedna z tváří kampaně, představená pouze jako Shalona.

Není to poprvé, co Národní zdravotnická služba využila nápady agentury 23red. Loni v prosinci například posilovala povědomí o registru dárců orgánů prostřednictvím mobilní seznamky Tinder.

Každý, kdo si na předloktí nalepil samolepku na podporu darování krve, zapnul aplikaci a namířil objektiv telefonu na samolepku, uviděl díky virtuální simulaci v reálném čase, jak se mu do žíly napichuje jehla.
Foto: 23red

Stav pacientky na billboardu se měnil podle toho, kolik kolemjdoucích „darovalo krev“, a naplnilo tak vak s krví.
Foto: 23red

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.