L’Oréal segmentuje i youtubery. Každá značka k nim má úplně jiný přístup

30. 5. 2016 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Globální facebooková stránka společnosti L’Oréal má přes 23 milionů fanoušků, zatímco ta kanadská jen několik tisíc. „Profily značek na Facebooku už dnes umožňují obsah lokalizovat podle původu návštěvníků, komunikace na sítích v menších zemích by se měla přesto soustředit na konkrétní značky,“ říká Ekatěrina Dobrokhotová, která vystupovala na konferenci Engage a řídí sociální sítě kanadského L’Oréalu.

Pro všechny stránky značek L’Oréalu platí, že na sítích okamžitě reagují na drtivou většinu dotazů. Dál se už ale komunikační strategie liší kvůli odlišné cílové skupině. To platí i při práci s influencery. „Máme je rozděleny do skupin od A až do D, podle jejich stylu a zásahu.“ Ti z nižších kategorií za spolupráci dostávají výrobky nebo věcné odměny, ale nikdy peníze.

Některé rychle rostoucí značky pro mladé, jako například NYX, mají na influencerech postavenou většinu komunikace a nezdráhají se za kampaň zaplatit youtuberům velké peníze. Začínající značky zase záměrně vybírají rostoucí hvězdy. Řízení práce s youtubery je pro společnost s tolika značkami jako L’Oréal nezbytné. Jinak by si internetové celebrity značky přebíraly a reklamní dopad by se rozmělnil. V Kanadě mají navíc velký vliv influenceři z Ameriky a speciální komunikaci naopak vyžaduje francouzská komunita. Dobrokhotová je přitom sama kouzelnice a youtuberka. „Na pohovoru jsem se moc neorientovala ve značkách L’Oréalu, takže mě do dalšího kola nepozvali. Doma jsem ale natočila video s kouzly, ve kterých jsem používala produkty společnosti, a poslala ho. Tak kreativní prezentaci prý ještě neviděli a právě díky mému koníčku mě přijali,“ uzavřela.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení