Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Láska jménem Borussia. Záznamy z jejích tréninků využívá v reklamě i Opel

Redakce MAM16. 5. 20169. 7. 2019

Fotbalový marketing není čistě otázkou produktů, ale především pocitů. Zatímco tradiční brandy komunikaci cílí na své potenciální zákazníky, které se snaží přebrat konkurenci, fotbalové kluby pracují jinak. “Naši fanoušci jsou vůči klubu loajální automaticky a nemohou jen tak snadno přejít ke konkurenci,” objasnil na konferenci PIAF Sebastian Frank z oddělení digitálního marketingu Borussie Dortmund. “Musíme respektovat důležitou roli našich fanoušků,” dodal.

Tradiční německý bundesligový klub ve své komunikaci akcentuje tradici, touhu a svůj úspěch. “Vycházíme také z toho, že ve Vestfálsku byla většina lidí zaměstnána v těžařském průmyslu. Chceme, aby těmto lidem přinášel fotbal radost i v obtížných časech,” dodal marketingový manažer Borussie.

Se svými fanoušky dlouhodobě komunikuje claimem Echte Liebe (Pravá láska), který upozorňuje právě na jejich oddanost. “Není to jenom claim, ale slib našim fanouškům,” vysvětluje Frank. Borussia jej hojně využívá i v digitální komunikaci. Klub má 14 milionů fanoušků na Facebooku a přes dva miliony odběratelů na Twitteru i Instagramu. “Právě Instagram je naše nejrychleji rostoucí platforma,” říká Frank.

K tomu, aby se zvyšoval počet lidí na sociálních sítích, je zapotřebí, aby byl obsah aktuální. “Vždycky si dopředu připravujeme třeba fotky, kterými můžeme glosovat vývoj probíhajícího zápasu, z něhož nemáme třeba práva na sestřihy,” říká Frank.

Strategie nasazování předem připraveného obsahu však má své limity. “Stalo se nám to v utkání Evropské ligy proti Liverpoolu. Soupeř stav zápasu otočil v poslední minutě a nám nezbylo než zveřejnit jen fotku ze stadionu se slovy Nein, nein, nein,” vysvětluje Frank.

Digitální komunikace Dortmundu nabízí příležitosti i pro sponzory klubu. Na videoobsahu sociálních sítí klubu se výrazně podílí třeba automobilka Opel. Přes dva miliony zhlédnutí posbíralo na Facebooku video, které se tváří jako běžný záznam z tréninku.

Hráčům Borussie se na něm zatoulá míč na parkoviště, kde se jej zhostí údržbáři, kteří si s ním rozumí lépe než fotbaloví profesionálové. Celá scéna se nenápadně odehrává za přítomnosti užitkových vozů Opel. “Hodně nás potěšilo, že diskutující pod videem polemizovali o tom, jestli je to záznam reality, nebo nahraná scéna,” říká Frank.

Borussia se při natáčení inspirovala deset let starým virálem, v němž Ronaldinho “trefoval břevna” pro Nike.

×

Statistika není nuda. Naštěstí

Starší článek

O sdílení rozhoduje ztotožnění se

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více