Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Kniha týdne: Veřejné mínění

Redakce MAM16. 5. 20169. 7. 2019

Veřejné mínění od Waltera Lippmanna je jednou z klasických knih mediálních a politologických studií, citovaná v desítkách a desítkách odborných a studentských prací. Jako taková by měla být odsouzena spíš k životu na poličce univerzitní knihovny než na nočním stolku. U řady odborných knih to nemusí vůbec vadit, u Veřejného mínění by to však byla vysloveně škoda. A téměř sto let, jež od jejího napsání uplynulo – kniha vyšla poprvé v roce 1922 -, jí naopak ještě přidalo na váze.

Lippmann kromě toho, že byl brilantním novinářem a držitelem dvou Pulitzerových cen, měl dar přehlédnout každodenní chaos a rozeznat v něm vzorec a trend. Byl to právě on, kdo na konci čtyřicátých let zavedl termín “studená válka”. Díky tomuto daru dokáže i ve své knize přesně a stále velice aktuálně popisovat problémy médií s hledáním rovnováhy mezi čtenáři a inzercí nebo s volbou vážných a lehkých témat.

Dávno před vznikem internetu a vyhrocených diskusí na něm umí vysvětlit, proč je nelze vyřešit pouhým poklidným rozhovorem a proč se diskutující navzájem označují za zrádce. Vše je zasazené do světa ještě před druhou světovou válkou a s příklady o britských vladařích v Indii.

Lippmannovy myšlenky o médiích, lidském uvažování a politice nejsou jednoduché, jako novinář však udělal hodně proto, aby byla odborná publikace pro čtenáře stravitelná. Což je snaha, která by prospěla i řadě současných odborných publikací. Lippmanna ale stojí za to číst, nejen kvůli jeho schopnosti předvídat a zajímavému historickému kontextu, ale i kvůli poznání, že komunikační technologie a média se možná vyvíjejí rychlostí blesku, ten pravý základ – člověk a jeho způsob uvažování – se ale nemění téměř vůbec. A média tak ve své práci stojí před stejnou odpovědností, před jakou stála po první světové válce.

Občan je připraven platit za svůj telefon, jízdenku na vlak, za své auto a zábavu, ale neplatí přímo za zprávy, které dostává.

×

Statistika není nuda. Naštěstí

Starší článek

O sdílení rozhoduje ztotožnění se

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pixabay.com

Přelomová dohoda. Google bude platit francouzským vydavatelům za obsah

Podpis rámcové dohody mezi Googlem a francouzskými vydavateli otevírá perspektivu vydavatelům také v dalších evropských zemích. Francouzská asociace…
21. 1. 202121. 1. 2021
Marketing

Unilever míří k spravedlivé společnosti, podpoře diverzity …

Společnost Unilever oznámila rozsáhlý soubor závazků a opatření, které pomohou vybudovat spravedlivější společnost s větší podporou rozmanitosti.
21. 1. 202121. 1. 2021
Marketing

Billa chce lidem radit, jak mají jíst. Využije nutriční terapeutkou Havlínovou

Řetězec supermarketů Billa začal spolupracovat s nutriční terapeutkou Terezou Hlavlínovou, která má zákazníky inspirovat zdravými recepty. Děje se tak…
21. 1. 202121. 1. 2021
Marketing

Podpora pro české přírodní produkty. Agentura Havas hlásí nové klienty

Havas Prague hlásí dva nové „zelené“ klienty. Prvním je TopNatur, česká značka zdravé výživy, doplňků stravy a přírodní kosmetiky. Tím druhým Smyssly,…
21. 1. 202121. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce
Rozšiřování HBO Max v regionu EMEA povede Christina Sulebakk

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více