Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Kniha týdne: Veřejné mínění

Redakce MAM16. 5. 20169. 7. 2019

Veřejné mínění od Waltera Lippmanna je jednou z klasických knih mediálních a politologických studií, citovaná v desítkách a desítkách odborných a studentských prací. Jako taková by měla být odsouzena spíš k životu na poličce univerzitní knihovny než na nočním stolku. U řady odborných knih to nemusí vůbec vadit, u Veřejného mínění by to však byla vysloveně škoda. A téměř sto let, jež od jejího napsání uplynulo – kniha vyšla poprvé v roce 1922 -, jí naopak ještě přidalo na váze.

Lippmann kromě toho, že byl brilantním novinářem a držitelem dvou Pulitzerových cen, měl dar přehlédnout každodenní chaos a rozeznat v něm vzorec a trend. Byl to právě on, kdo na konci čtyřicátých let zavedl termín “studená válka”. Díky tomuto daru dokáže i ve své knize přesně a stále velice aktuálně popisovat problémy médií s hledáním rovnováhy mezi čtenáři a inzercí nebo s volbou vážných a lehkých témat.

Dávno před vznikem internetu a vyhrocených diskusí na něm umí vysvětlit, proč je nelze vyřešit pouhým poklidným rozhovorem a proč se diskutující navzájem označují za zrádce. Vše je zasazené do světa ještě před druhou světovou válkou a s příklady o britských vladařích v Indii.

Lippmannovy myšlenky o médiích, lidském uvažování a politice nejsou jednoduché, jako novinář však udělal hodně proto, aby byla odborná publikace pro čtenáře stravitelná. Což je snaha, která by prospěla i řadě současných odborných publikací. Lippmanna ale stojí za to číst, nejen kvůli jeho schopnosti předvídat a zajímavému historickému kontextu, ale i kvůli poznání, že komunikační technologie a média se možná vyvíjejí rychlostí blesku, ten pravý základ – člověk a jeho způsob uvažování – se ale nemění téměř vůbec. A média tak ve své práci stojí před stejnou odpovědností, před jakou stála po první světové válce.

Občan je připraven platit za svůj telefon, jízdenku na vlak, za své auto a zábavu, ale neplatí přímo za zprávy, které dostává.

×

Statistika není nuda. Naštěstí

Starší článek

O sdílení rozhoduje ztotožnění se

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: ČAP, Youtube

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

AlzaBoxy budou dostupné u 50 čerpacích stanic OMV

Alza rozšiřuje spolupráci s OMV. Nově budou AlzaBoxy dostupné už na třetině čerpacích stanic OMV v Česku. Zákazníkům to přinese jednodušší bezkontaktní…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Social Media Marketing v 2FRESH povede Andrea Bubníková

Agentura 2FRESH do vedení Social Media Marketing divize nasazuje Andreu Bubníkovou.
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více