Japonská agentura naučila mobily sborově zpívat. Propagovala rozmanitost Androidu

30. 5. 2016 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vypadá to jako běžný regál v prodejně elektroniky. Spousta mobilů a tabletů, jejichž funkce už považujeme za samozřejmost. Ale pak se ozve Óda na radost a na tři sta telefonech se rozvlní animované postavičky. Právě jste se stali součástí obřího představení, které upozorňuje na schopnosti zařízení se systémem Android.

Dirigentem v obchoďáku

Tuto doslova mobilní instalaci připravily japonské reklamní agentury Dentsu a Kaibutsu přímo ve spolupráci s tamní pobočkou Googlu, kterému systém Android patří. Telefonní chorál kreativci umístili na podestu schodiště v obchodním domě na tokijské nákupní třídě Omotesandó. Displeje všech zařízení zobrazovaly figurky vygenerované pomocí aplikace Androidify, ve které si mohou uživatelé vytvořit svého kresleného dvojníka.

Nejodvážnější kolemjdoucí se mohli zapojit do reklamní akce jako dirigenti. Telefony byly totiž seskupeny podle výšky a hloubky „hlasu“. V samotném regálu pak byl zabudován pohybový senzor, který aktivoval tu část „sboru“, jež odpovídala pohybům zákazníka. „Dirigenti“ z lidu si pak za svůj výkon odnášeli jako dárek tričko s logem zeleného robota. Celá akce podporovala slogan operačního systému Android od Googlu, který by se dal volně přeložit jako „Spolu, ale různorodí“. Svérázná interaktivní výstava trvala čtyři dny.

Chytře vymyšlená propagace navíc Googlu zajistila velké mediální pokrytí nejenom v japonských, ale i světových médiích, která přejímala také ukázkové video z přípravy telefonů pro expozici. Nápad dosáhl na bronzovou příčku v kategorii „Branded Entertainment“ na cenách Spikes Asia. Tržní podíl telefonů s Androidem se zvýšil o deset procent.

Sbor mobilních telefonů předvedl na přání kromě Ódy na radost i lidové japonské, americké a francouzské písně.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.