Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Češi stráví nákupem potravin asi půl hodiny

Redakce MAM30. 5. 20169. 7. 2019

Ačkoliv v uspěchané době nechceme ztrácet ani minutu nevyhnutelnou činností, nakupování potravin stále tvoří významnou součást našeho dne či týdne.

Výsledky výzkumu Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 uvádí, že v obchodě během jednoho nákupu v průměru strávíme 25,7 minuty. Je ovšem rozdíl, zda se jedná jen o menší nákup o pár položkách, nebo v opačném případě o velký zásobovací nákup. Nakupující, který šel do obchodu jen na malý nákup a nemá zájem se na prodejní ploše déle zdržovat, prochází v 62 procentech případů pouze uličky, kde zamýšlí plánované výrobky nakoupit. Tomu odpovídá i kratší délka nákupu (21,2 minuty). Na rozdíl od něj se nakupující v rámci zásobovacího nákupu v prodejně zdrží v průměru dvakrát déle, a to rovných 43 minut. Častěji také prochází uličky, kde si původně neplánoval nic pořídit (51 %).

Pokud se blíže podíváme na délku nakupování z pohledu doprovodu nakupujícího (viz obrázek), zjistíme, že nejdelší nákupy provádí ženy, ať již v doprovodu ostatních dospělých nebo dospělých a dětí. Naopak nejkratší nákupy jsou realizovány nakupujícími bez doprovodu (21,6 minuty v případě mužů a 23,9 minuty v případě žen jako nakupujících). “Rozdíl je přirozeně způsoben i tím, že nakupující chodí v doprovodu blízkých osob spíše na větší, tedy i delší nákupy,” dodává Miroslav Paška, account director, Ipsos Marketing/Shopper.

Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 je nejrozsáhlejším výzkumem nákupního chování českých zákazníků, celkový vzorek tvořilo 3255 nakupujících. V rámci průzkumu bylo analyzováno 34 112 produktů a více než 1300 POP médií. Průzkum proběhl v rámci celé ČR ve dvanácti prodejnách řetězců Tesco, Albert, Globus a Billa.Více na www.popai.cz nebo www.ipsos.cz.

×

Zákony na pendrek a nepohodlná média

Starší článek

Třetina on-line populace řeší bydlení

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Kategorii PR vyhrály Iva Křenová a Zuzana Klierová z Bison & Rose

Čas otevřít oči, nabádá vítězný návrh kampaně pro nadační fond Filantia, jenž bojuje proti násilí v zaměstnání a za zdravé pracovní prostředí.
21. 4. 202121. 4. 2021
Marketing

Tento mění design produktů a komunikaci s VMLY&R Commerce a Ogilvy

Značka hygienických papírových produktů Tento uvádí na trh nový design a s ním spojenou komunikaci. Nese název Jemnost přírody a značka…
21. 4. 202121. 4. 2021
Lidé

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Platforma pro střední a východní Evropu se zaměří na produkci obsahu, videoprodukci, kreativní lokalizaci, služby spojené s UX a další digitální služby.
21. 4. 202121. 4. 2021
Marketing

Albert láká mistry grilování v nové kampani na kvalitní suroviny

Albert dnes spouští novou kampaň na letošní grilovací sezónu. Ve spolupráci s agenturou VCCP vznikly čtyři televizní spoty, které adaptují známé světové i…
21. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více