Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

“Pálení čarodějnic” trávíme s přáteli

Redakce MAM25. 4. 20169. 7. 2019

“Pálení čarodějnic” je tradicí, která je v České republice známá a oblíbená (3/4 internetové populace znají velmi dobře, čtvrtina o ní slyšela), více v Čechách než na Moravě. Správné datum (30. 4.) uvedlo 78 % dotázaných. Tradici si lidé spojují především s oslavou příchodu jara a ukončením zimy, popřípadě s vyháněním zla, zlých duchů a sil. Zvykem je hlavně pálení hranic, velkých ohňů a figurín čarodějnic.

Čtvrtina slaví tento zvyk každoročně (Čechy a malé obce). Polovina se oslav účastní nepravidelně a pětina neslaví vůbec (častěji Moravané). Důvody, proč část populace tuto tradici ignoruje, jsou dva: jednak není potřeba a často ani příležitost (ve větších městech) a dále menší část má vůči tomuto pohanskému zvyku i vnitřní výhrady, je v rozporu s jejich (křesťanským) svědomím. Důvodem může být i tato citace: “Máme připravená košťata každý rok, už jsme měli i poznávací značku, ale je příliš hustý letecký provoz”. Pokud tradici dodržujeme, nejčastěji je to ve společnosti přátel (61 %). Polovina se účastní veřejných akcí, téměř polovina griluje nebo dělá oheň s přáteli v soukromí. Časté jsou i akce pro děti (24 %), což je zajímavé zejména pro ženy a střední věkovou kategorii (30-44 let). Na “pálení čarodějnic” mají účastníci letos připraveno k útratě průměrně 340 Kč.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

×

LG najalo Jasona Stathama s Jasonem Stathamem

Starší článek

U hybridní TV nás baví archiv

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více