Jak co nejefektivněji pracovat se zákazníky?

25. 4. 2016 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Pokud má být marketingová strategie účinná, musí účinně mířit na jasně vymezenou cílovou skupinu relevantních zákazníků. Na řadě jsou segmentační metody, které roztřídí různorodou masu zákazníků do homogenních skupin, s nimiž lze uceleně pracovat.

V Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 bylo na základě analýzy postojů k nakupování rozděleno 3255 zákazníků českých super- a hypermarketů do čtyř segmentů nakupujících.

Lidé spadající do segmentu Explorers (26 % dotazovaných) si například nákupy opravdu užívají a při brouzdání po prodejně vyhledávají novinky, z nichž mnoho skončí i v jejich košíku. Na tyto zákazníky je výhodné cílit pomocí speciální in-store komunikace, která je lákavou formou informuje o nových produktech, příchutích či jiných inovacích. Naopak segment Function Oriented (24 %) bere nakupování pouze jako životní nutnost a chce ho mít co nejdříve za sebou. Pokud by zákazníci patřili hlavně k této skupině, je vhodné koncentrovat aktivity do hlavních „dopravních uzlů“ v obchodě a nabídkou produktů vlastně usnadnit zákazníkovi nákup.

„Segmentaci zákazníků považujeme za jednu z fundamentálních nutností, bez které se příprava komplexní marketingové strategie – pokud má být účinná – v současné době neobejde,“ dodává Miroslav Paška, account director, Ipsos Marketing/Shopper.

Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 je nejrozsáhlejším výzkumem nákupního chování českých zákazníků. Celkový vzorek tvořilo 3255 nakupujících, bylo analyzováno 34 112 produktů a více jak 1300 POP médií. Průzkum proběhl v rámci celé republiky ve 12 prodejnách maloobchodních řetězců Tesco, Albert, Globus a Billa.Více na www.popai.cz nebo www.ipsos.cz

Redakce MAM

Další zajímavé čtení