2. AdBlock ovlivnil březnové měření návštěvnosti

11. 4. 2016 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na řadu provozovatelů webů čekalo ve druhé polovině března nepříjemné překvapení: NetMonitor vykázal u některých až čtvrtinové poklesy návštěvnosti. Podle měření Marka Lutonského z Mladé fronty, který na problém upozornil jako první, měly české weby při srovnání první a druhé poloviny března celkově o 15 procent méně denních zobrazení než dřív a o 13 procent méně návštěv. Provozovatelé měření následně zjistili, že problém s největší pravděpodobností způsobil populární doplněk internetových prohlížečů AdBlock Plus, respektive přidání kompletní domény společnosti Gemius do jeho blokovacích filtrů pro český a slovenský trh. Z tohoto seznamu byla vymazána až 5. dubna, skript NetMonitoru byl tedy blokován zhruba po dobu dvou až tří týdnů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení