Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Stanici Vltava čekají postupné změny. Najít musí hlavně cestu k mladým posluchačům

Redakce MAM14. 3. 20169. 7. 2019

Vltava nebudí sympatie snadno, zaznělo ve středu na veřejné debatě o budoucnosti stanice Českého rozhlasu. Autor prohlášení a jeden z panelistů Petr Christov ho doplnil o zmínku, že Vltavu se člověk musí naučit poslouchat. Výsledky Radio projektu ovšem ukazují, že chuť lidí učit se poslouchat klesá – od června 2014 do prosince 2015 klesl počet posluchačů Vltavy v denním poslechu z 82 tisíc na 56 tisíc. Nelichotivé statistiky byly kromě jiného důvodem, proč Rada Českého rozhlasu uspořádala k situaci Vltavy veřejnou diskusi.

Problém jménem Wave

Jakkoliv velké mohou být potíže Vltavy s poslechovostí, rozhodně netrpí nedostatkem zájmu ani obavami o budoucí existenci. Největší studio ČRo zaplnili zájemci o debatu do posledního místa a mezi nimi a osmi panelisty panovala jednoznačná shoda v tom, že Vltavu je potřeba zachovat. Slovy nové programové ředitelky rozhlasu Evy Hazdrové Kopecké: “Je nezbytné, aby taková stanice existovala bez ohledu na poslechovost. Je živoucím důkazem naplňování veřejnoprávní funkce Českého rozhlasu.” Uznání potřeby Vltavy ovšem nic nemění na faktu, že stanice má problémy. Podle Hazdrové Kopecké je například zapotřebí personálně posílit kulturní publicistiku a ve vysílání chybí silné autorské pořady hudebních redaktorů. Programová ředitelka by ve vysílání také ráda viděla větší využití koncertů z partnerských evropských stanic i větší prostor pro mladé tvůrce.

Otázka, jak se postavit k mladému publiku, se ukázala jako jeden z nejpalčivějších problémů Vltavy. Mezi jejími posluchači je nejvíce zastoupena věková skupina od 50 do 70 let. Ti, přiznal šéfredaktor Lukáš Hurník, nereagují vždy příznivě na moderní hudbu nebo moderní literaturu, ať už jim už vadí disharmonie nebo vulgarismy. Krok směrem k mladšímu publiku se Vltava pokusila udělat v roce 2014, kdy přešla díky změně vysílacího schématu a zaměření od expertního posluchače k posluchači se širšími kulturními zájmy. Výsledkem byl očekávatelný pokles posluchačů, podle Hurníka však byla změna investicí do budoucnosti, noví posluchači jsou s pořady spokojení a pomalu nahrazují odcházející generaci. Další změny by podle Hazdrové Kopecké už měly být postupné.

Teoreticky největším lákadlem pro posluchače do 30 let by mohl být program Radia Wave. Digitální stanice už rok dostává na Vltavě prostor ve večerních hodinách se svým programem. Soudě podle vyjádření typu “Radio Wave je nádorem na těle Vltavy”, která v diskusi zazněla, děje se tak k nelibosti části posluchačů i zaměstnanců Vltavy. Těm vadí zejména velký rozdíl mezi charakterem vysílání Vltavy a Radia Wave. Otázka sladění či oddělení obou stanic však svou odpověď ještě bude muset hledat. Na diskusi se jí nedočkala.

×

1. Kampaň změnila korejské metro v Prahu a Moravu

Starší článek

Vyprávěj pohádku a sdílej na Instagramu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více