Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

On-line přenosy by měly být dostupnější i pro menší média, myslí si v Sourcefabric

Redakce MAM14. 3. 20169. 7. 2019

Karel Petrák strávil šestnáct let v ČTK. Část z toho jako šéf internetového zpravodajství. Když tedy řekne, že živé on-line přenosy jsou pro zpravodajské portály klíčové, lze mu věřit. Uvěřil mu zřejmě i Google, když se projekt Live Coverage Ecosystem (LCE), jemuž Petrák dělá manažera, rozhodl finančně podpořit v rámci svého fondu Digital News Initiative.

K tomu, aby člověk pochopil, co přesně LCE je, je zapotřebí udělat krok zpátky k jeho předchůdci – Live Blogu. Live Blog je software s otevřeným kódem, který umožňuje vytvoření on-line přenosu z jakékoliv události během několika minut. Výhodou je zejména jednoduchost a dostupnost i pro menší zpravodajské portály. Ty si totiž často nemohou dovolit vystavět vlastní systémy pro on-line přenosy, jakými disponují velké mediální domy. Live Blog je naproti tomu dostupný zdarma.

Tržiště se zprávami

Karel Petrák nazývá LCE tržištěm. Lze jej ale také označit jako další vývojový stupeň Live Blogu. Kromě příspěvků redaktorů webu totiž umožní přímo v programu vidět a nakupovat obsah pro živý přenos od kohokoliv, kdo je součástí ekosystému. Ať už jde o agentury, jiná média nebo freelancery. A Sourcefabric chce zároveň vyřešit jeden velký nedostatek živých přenosů. “Technologie není až takový problém, slabým místem live blogování je monetizace,” vysvětluje Petrák realitu přenosů, které jsou jinak mezi médii oblíbené kvůli zájmu čtenářů i inzerentů – na inzerci vedle přenosu se uživatelé vzhledem k jeho charakteru dívají mnohem déle.

Většina liveblogovacích systémů však neumožňuje zařazení vlastní reklamy přímo do přenosu. Sourcefabric to chce změnit a umožnit jak vkládání reklamy, tak sponzorované přenosy, ale i další formy monetizace, které si agentury a média vymyslí. “To už je na partnerech. Naše role je v tom, že to umožníme,” říká Petrák. Neziskovka Sourcefabric by měla první verzi LCE vypustit už na jaře do světa. Doslovně – Česko je pro projekt, na kterém spolupracuje s evropskými tiskovými agenturami, příliš malý trh.

×

1. Kampaň změnila korejské metro v Prahu a Moravu

Starší článek

Vyprávěj pohádku a sdílej na Instagramu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Reddit se raduje a roste. Prodejem akcií vybral 7,8 miliardy korun

Sociální síť si získala i díky kauze okolo akcií GameStop pozornost investorů, vybrala od nich 7,8 miliardy korun. Potřebujete něco vysvětlit,…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více