Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Ochrana práv duševního vlastnictví je stále nedostatečná

Redakce MAM21. 3. 20169. 7. 2019

O patentech, ochranných známkách, autorských právech a průmyslových vzorech se mnohdy mluví, až když je pozdě. Pozdě na právní ochranu, kterou firmy stále ještě podceňují. Nemusí to být záměr, ale třeba jen nedostatek času a řešení jiných právních záležitostí. Totiž ani tam, kde denně dochází k vytváření některé z forem duševního vlastnictví, nebývá právní stránka dostatečně podchycena. Zejména dceřiné společnosti zahraničních firem se mohou dostat do problémů kvůli rozdílným právním řádům velmi rychle. Neustále se mluví o hodnotě značky, ale že její síla vzniká třeba právě dnes, kdy ji prakticky ještě nikdo nezná, vnímá a důsledně sleduje jen málokdo. Vůbec nejhůř na to mohou doplatit IT firmy, ve kterých se na otázku duševního vlastnictví (hlavně software) z pohledu českého práva nahlíží jinak než v zahraničí. A co teprve domény! Kdo by byl řekl, že jejich registrace není vše, co pro ně – a hlavně pro sebe – můžeme udělat. O tom, stejně jako o ekonomickém potenciálu značky a jejím využití v licensingu a merchandisingu byla pracovní snídaně advokátní kanceláře Schönherr v uplynulém týdnu. Na příkladech ze současné praxe je vidět, že zejména supermarketové řetězce si dokázaly zajistit velké úspěchy se zahraničními licencemi jako šmoulové, Angry Birds nebo aktuálně SpongeBob, ale i s některými vlastními projekty, mezi které patří například Superosma nebo Plyšband. Když už na světě jsou, bylo by škoda nevyužít jejich potenciálu. Všichni bychom se v rámci jarního úklidu mohli zaměřit na audit našich nehmotných statků a jejich evidence. Určitě si to čas od času zaslouží, neboť mohou znamenat mnohem víc než statky hmotné. Nezapomeňme při tom, že bývají vytvářeny především zaměstnanci, a proto tuto skutečnost při ověřování rozsahu práv zohledněme. Důsledky zanedbání nejenže se mohou prodražit, ale mnohdy mohou i zcela překazit naše plány na úspěšný progres.

Linda Kozáková, zakladatelka portálu Licensing.cz

×

5. iBillboard spustil zbraň proti AdBlocku

Starší článek

Víc než nápad? Reklamy milují klišé

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Martina Maňhalová

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více