3M více podtrhuje brand i vědu

29. 3. 2016 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Laik si možná vybaví lepicí pásky Scotch a bločky Post-it, nákupčí ze zpracovatelského průmyslu a zdravotníci pak třeba respirátory. „Spontánní i podpořená znalost globálního brandu 3M u tuzemských odběratelů sice dosahuje 50 procent, nicméně povědomí cílové skupiny se týká spíše jednotlivých produktů firmy než značky a jejího portfolia jako celku“ konstatuje ředitel marketingu 3M Česko René Skuček. Proto přichází 3M na českém, slovenském a maďarském trhu s jarní imageovou a zároveň produktovou kampaní se společným sloganem 3M Science. Applied to Life.

Jarní úklid v 3M portfoliu

Téma aplikované vědy do každodenního života vychází z globální platformy 3M, zavedené v loňském roce. Společnost investuje do vědy a výzkumu minimálně pět procent ze svého obratu. „Společný motiv prochází celým portfoliem a má za cíl zjednodušit veškeré výstupy 3M včetně terminologie a zároveň sjednocuje marketingovou strategii pro všechny naše divize i segmenty. Máme přes 50 tisíc skladovek, které nově představujeme ve 12 segmentech podle odbornosti, např. energetika, zdravotnictví, automotive či zpracovatelský průmysl. Dříve jsme odborně popisovali každý produkt, dnes mluvíme řečí sociodemograficky pestré cílové skupiny,“ vysvětluje změny René Skuček. Jako první prošel zásadními změnami ve struktuře obsahu korporátní web, „modelové“ z propagačních materiálů se již nedívají směrem k objektivu, ale jsou zabíráni v koncentraci na svou práci. 3M si dle Skučka v podstatě udělala velký úklid v charakteristice a komunikaci svých značek.

Kampaň, která poběží po dobu druhého kvartálu v outdooru a digitálu (YouTube, Facebook), kombinuje podporu image značky 3M coby technologického inovátora a zároveň propaguje dva klíčové (brand heroes) produkty: respirátory Aura a brusné materiály Cubitron II. Motivy kampaně budou zároveň podpořeny v account režimu. „Cíle máme jak marketingové – vyšší spontánní i podpořená znalost brandu 3M a jeho portfolia, konverze v rámci našich on-line kanálů, tak samozřejmě i obchodní,“ říká Skuček. OOH formáty jsou naplánovány celkem pro 147 regionů na zmíněných trzích.

Ikonický brand z kanceláře

„Nemáme ambice jít s reklamou na Post-it do retailu, značka má své místo v segmentu kancelářských potřeb. Málokdo si dnes lepicí papírky kupuje v papírnictví, co víme, nosí si je lidé domů nejvíc z práce,“ doplňuje marketér. Své ikonické značce ale 3M věnuje prostor v rámci microsite www.svetpostit.cz s tipy na efektivní využití bločků a nově rovněž aplikaci Post-It Plus pro operační systém iOS.

Veřejnost oslovuje 3M konceptem příběhů na Facebooku, které dokumentují využití technologií firmy v architektuře – zde lepená střecha Koncertní haly Walta Disneyho z ocelových plátů v Los Angeles.
Foto: 3M

Kreativu kampaně navrhla polská BBDO, média pro ČR, SR i Maďarsko nakoupila ZenithOptimedia. Sociální sítě pro 3M u nás a v SR spravuje agentura Giant interactive. 
Foto: 3M

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.