1. Erekci podporujte až v noci, rozhodli poslanci

29. 3. 2016 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

DPD s agenturou Realness uspěly na evropských SABRE Awards

Ze 13 nominovaných českých projektů v evropské PR soutěž SABRE Awards získala cenu kampaň cílená na kurýry DPD.

Reklama
SDG

Poslanci odhlasovali změnu zákona, která přes den zakazuje v televizi reklamu na přípravky stimulující sexuální apetit a podporující erekci. S návrhem přišel lidovecký poslanec Petr Kudela, kterého inspiroval příval diváckých stížností u vysílací rady. Reklamy na podpůrné přípravky lidem typicky vadí během přenosů sportovních utkání, na které se dívají i děti. „Obchodní sdělení týkající se erotických služeb, erotických výrobků a humánních léčivých přípravků nebo doplňků stravy na podporu sexuální výkonnosti nebudou zařazována do vysílání v době od 6 do 22 hodin,“ prosadil Kudela. Dosud nemohla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání s takovými reklamami nic dělat, protože neporušovaly žádný zákon (ani vysílací, ani o regulaci reklamy). Například u kampaní přípravku Clavin v minulosti analýzy úřadu konstatovaly, že spoty sice nemají potenciál ohrozit mravní vývoj dětí a mladistvých, na druhou stranu však upozornily, že celkové erotické ladění a zpracování děje s využitím dvojsmyslů je čím dál intenzivnější, a balancuje tak na hraně zákona. Kromě eroticky laděných reklam se poslanci minulý týden věnovali i nové podobě cigaretových krabiček. Podle schválené novely zákona, se kterou už dříve přišlo ministerstvo zemědělství, budou krabičky opatřeny obrázky, které mají odradit alespoň některé kuřáky od kouření. Na obalech se zvětší také plocha s varováním proti kouření, zabírat bude 65 procent přední a zadní strany krabičky. Nebude možné ani prodávat cigarety s příchutěmi, výjimku do roku 2020 mají jen mentolové.

Červený ďábel Clavin způsobuje, že někteří diváci vidí rudě.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.