Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Taxikáři dělají dobré PR, ale konkurenci. Uber se může tiše radovat.

Redakce MAM15. 2. 20169. 7. 2019

Ani kdyby se všichni lidé pracující pro český Uber postavili na hlavu a utratili hromadu peněz, nezískali by za jediný den tak rozsáhlou reklamu v médiích a na sociálních sítích, jakou jim zajistili jejich hlavní rivalové, pražští taxikáři. Ti by naopak udělali líp, kdyby si místo osmihodinového blokování magistrály minulý týden třeba dali doma šlofíka.

Způsob, kterým chtějí zastavit rozmach služby Uber, je podobně bezzubý, jako když v minulosti kočí protestovali proti nástupu automobilů. Kromě předností může mít Uber oproti tradiční taxislužbě určité nevýhody a taxikáři nejspíš mají v některých argumentech pravdu, ale to vlastně ani moc nehraje roli. Na lidi působí hlavně emoce. A dlouhodobá reputace pražských taxikářů vyvolává v řadě z nás spíše ty negativní. Když pak na magistrále vytvořili zácpu, kolem které se během dne komplikovaně prodíraly i houkající sanitky s pacienty, zhmotnili tím taxikáři hromosvod na nadávky a vtipy proti sobě.

Hodně společností občas přemýšlí, jak se opřít do konkurence. Některé firmy si troufnou konkurenci popíchnout i přes média. Když se jim povede vymyslet atraktivní kousek, dozví se o nich rázem hodně lidí a získají tím body. To, co provedli pražští taxikáři na magistrále, je ale jeden z nejhorších způsobů, jak se pokoušet o získání porozumění a lepších podmínek u kohokoliv.

Uberu stačilo nedělat vůbec nic. Mohl se jen tiše smát a radovat. Lidé se taxikářům v teplákách vysmívali a psali, že o to víc teď budou jezdit právě s Uberem. Ten v době taxikářské blokády magistrály ještě vyhlásil, že každého sveze za půlku, čímž přilákal další pozitivní ohlasy.

Celá situace je dobrým příkladem, jak se svou reputací nenakládat. Znepříjemňovat život ve městě a čekat, že se vás novináři, veřejnost nebo politici zastanou, je komunikační harakiri. A ještě více to platí tehdy, když máte sami máslo na hlavě. To je lepší mlčet a začít u sebe.

Miroslav Čepický, I’m PR

×

Dokáže tohle váš hot dog?

Starší článek

Placené služby na TV nás neberou

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více