Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Spořivé Němce zajímají hlavně peníze. Češi a Poláci řeší i balíkomaty

Redakce MAM29. 2. 20169. 7. 2019

To, že německý zákazník požaduje ve srovnání s tuzemským výrazně lepší zákaznický servis před objednáním i po něm, by nebylo až tak překvapivé.

Vidím mezi dobou před pěti lety a současností menší rozdíly mezi našimi e-shopy a těmi západními. Dovolím si ale tvrdit, že oproti Němcům jsme méně obezřetní směrem k cenám. Němci požadují za málo peněz hodně kvality. Jednou z hlavních věcí, kterou vyžadují, jsou slevy při nakupování on-line. Stejně jako v Česku je tomu naučily letáky řetězce typu Lidl nebo Aldi.

U Čechů naopak nehraje cena zásadní roli. Cena je při objednávání zboží z e-shopu rozhodujícím faktorem jen pro 39 procent zákazníků, což považuji vzhledem ke stereotypům za zajímavé.

Podle ceny se rozhodují mladší lidé a vysokoškoláci a také na ni dají daleko více ženy než muži. Jsme trochu rozhazovační. Když jsem se bavil s kolegy, zaskočil mě fakt, že na výdejních místech při přebírání produktů dominuje něžné pohlaví, které je ale ve větším klidu. Balíky totiž ženy často vyzvedávají až tři dny po připravení, zatímco muži téměř ihned. Chápu to tak, že muži většinou kosmetiku kupují jako dárek, zatímco ženy si ji pořizují pro sebe a s předstihem, proto na vyzvedávání tolik nespěchají. Český trh čeká rozšíření takzvaných balíkomatů.

Když jsem se ptal zákazníků v sousedním Polsku (balíkomaty jsou tam velkým trendem), oceňovali zejména flexibilitu při vyzvednutí zboží. Tu máme s Poláky v DNA, proto si myslím, že podobných výdejních míst bude v tuzemsku přibývat.

Specifickými trhy jsou Velká Británie a USA. Pro lidi z těchto zemí je často běžný on-line nákup transakcí, kde chtějí mít pocit, že získali víc, než mohli na první pohled. A nám Čechům se pak říká něco o “vychytralosti”.

Michal Zámec, Parfums.cz, majitel a zakladatel

×

Mistři virálních videoklipů si podmanili Facebook

Starší článek

Mám štěstí na lidi, kteří mě posouvají dál, říká Barbora Balgová. Na svou šanci ovšem v koutě nečekala

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více