Přestaňte propagovat naše oblečení

29. 2. 2016 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký oděvní řetězec Dainty Hooligan názorně předvedl, jak jedno nešťastné rozhodnutí nejvyššího vedení může poškodit dobré jméno celé firmy. Obchod specializovaný na oblečení pro mladé dívky si utrhl pořádnou ostudu, když zakázal své prodavačce, aby propagovala zboží na osobním instagramovém účtu. Důvod? Ředitelka firmy usoudila, že není dost hezká na to, aby mohla oblečení nosit. Znechucená prodavačka dala výpověď a prodejce oblečení přišel o nadšenou bezplatnou reklamu.


Na naše oblečení jste málo hubená

Studentka univerzity v oklahomském Stillwateru dostala práci v prodejně Dainty Hooligan loni v září. Napadlo ji, že by do prodejny mohla přilákat své spolužačky, které ji sledují na sociálních sítích. Od října proto na Instagram a další sítě umisťovala „selfíčka“, na nichž pózuje v různých outfitech sestavených z oblečení z nabídky prodejny.

Její fotky přebíral i oficiální instagramový účet pobočky ve Stillwateru. Všechno fungovalo k oboustranné spokojenosti až do začátku února, kdy na fotky narazila generální ředitelka Jessica Isslerová. Vedoucí obchodu i prodavačce samotné poslala e-mail, ve kterém jim přikázala tuto neoficiální propagaci smazat.

„Ráda bych, abyste si zapamatovaly, že naše oblečení mají předvádět stereotypní modelky s velikostí S. Pokud obchod ve Stillwateru není schopen najít někoho, kdo by splňoval kritéria modelky, tak ať prosím používá naše oficiální snímky,“ napsala Isslerová s dodatkem, že si to kolegyně „nemají brát osobně“, protože jediné, o co jí jde, je „skvělá reprezentace firmy“.

Prodavačky Sherene Zarrabiové se takový přístup dotkl a na stejných sítích, kde propagovala svého zaměstnavatele, zveřejnila screenshot e-mailu a sdělila, že okamžitě dává výpověď. „Nechci podporovat společnost s tak přežitými hodnotami,“ poznamenala na Facebooku, „vždyť přesně kvůli tomu pak mají mladé holky problémy s vnímáním svého těla. Je to nechutné.“

Ještě trocha soli do ran

O případ se začala zajímat média, ale ani to nepřimělo generální ředitelku, aby svá tvrzení mírnila. Naopak přitvrdila: novinářům řekla, že se jen chová podle „nepsaných pravidel módního byznysu“ a prodavačka „to prostě nemá v hlavě v pořádku“. Až poté co Zarrabiová o svém případu poskytla rozhovor místnímu rádiu, jí poslala vlažnou omluvu. Pozdě: o Dainty Hooligan se od té doby píše jako o „klubu zlých protivných holek“, které diskriminují ostatní.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.