Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Na vložky?!? Jak může být nejlepší reklama roku na vložky?

Redakce MAM22. 2. 20169. 7. 2019

Byla to jedna z nejvychvalovanějších reklam SuperBowlu 2015. Získala Grand Prix na Cannes Lions. Nyní ji Gunn Report prohlásil za nejoceňovanější reklamu minulého roku. Na YouTube se dostala mezi deset nejsledovanějších virálů s desítkami milionů zhlédnutí. Co to mohlo být: nové auto? Nová hra? Nový telefon? Hamburger? Ne. Jde o kampaň #LikeAGirl od agentury Leo Burnett.

Než začneme kampaň vychvalovat, připomeňme, že reklama na vložky (spolu s pracími prostředky) patřila tradičně mezi ty nejnudnější žánry, ze kterých reklamní kreativci šíleli. Neustále stylizovat nadšené ženy, které ani při nejsložitějších činnostech nepomyslí na menstruaci, opravdu nedává mnoho šancí rozvinout nějaký příběh.

Když firma Always pochopila, že její reklamy jsou nerozlišitelné od konkurence, kompletně svůj marketing předělala. Najala režisérku Lauren Greenfieldovou, aby vyzpovídala před kamerou dívky a slečny v pubertě, jaké to je, když se řekne, že jim jde něco “jako holce”. Nepříliš radostné výpovědi doplňuje výzkum, podle kterého sebevědomí slečen v pubertě notně klesá.

Skvěle natočené video však pobízí, aby se slečny nestyděly cokoliv dělat “jako holka”, pod hashtagem probíhá čilá debata na sítích. Logo Always občas problikne, ale ani jednou nepochopíte, že jde o podporu prodeje vložek.

Virál dokonale potvrzuje tezi autora zásadních knih o marketingu Philipa Kotlera, že se přesouváme do marketingu založeného na hodnotách. Už vám nikdo neříká: Kupujte! Ale firma vám sděluje, že zastává vám blízké hodnoty a mimochodem má celkem zajímavé výrobky. Výsledkem kampaně Always bude bezpochyby vynikající positioning u slečen, které poprvé dostanou menstruaci.

Po jaké značce asi tak sáhnou? Samozřejmě že po té, která jim říká, že být holkou není žádná ostuda.

David Klimeš

komentátor, Hospodářské noviny

×

Schokolade, Schnitzel und Liebe

Starší článek

Češi věří v úspěch hokejistů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více