Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Máša a medvěd jsou licenční hit

Redakce MAM29. 2. 20169. 7. 2019

Drobná ruská holčička Máša dokáže vše, na co si vzpomenete – tančí, zpívá, boxuje, maluje, hraje na kytaru. Poklidného medvěda připravuje o rozum, zatímco stamiliony dětí po celém světě se baví. Tím největším kouskem je ale od loňského roku prodej licencí na výrobky s oblíbenou dvojicí.

“Loni jsme prodali 180 licencí, letos očekáváme prodej další více než stovky,” říká pro MAM licenční manažerka společnosti Animaccord, jež Mášu a medvěda vyrábí, Oksana Ševelevová.

Největší zájem je z Itálie, Francie, východní Evropy nebo Blízkého východu. Máša a medvěd totiž už dávno nejsou fenoménem jenom v Rusku. V srpnu zařadila seriál do své nabídky streamovací služba Netflix a v Itálii se před Vánocemi promítalo několik dílů najednou i v kinech. Dílu Máša a kaše se povedlo na YouTube pokořit hranici miliardy zhlédnutí.

Právě YouTube je nejspíš jedním z důvodů obrovské popularity seriálu – sedmiminutové díly nabízí Animaccord na síti zdarma. Součástí jsou dvě spin-off série a reklamy, které Animaccord vyrábí pro své velké partnery. Jenom reklamu na vajíčka Kinder Surprise s Mášou a medvědem si pustilo 22 milionů diváků.

Ještě nejsme na vrcholu

Podle magazínu Bloomberg Businessweek tvoří už nyní prodej licencí dvě třetiny příjmů společnosti. Letos očekává nárůst o 25 procent a čistý zisk ve výši 15 milionů dolarů.

“Prioritou jsou pro nás hračky. Hlavně panenky a plyšáci,” vysvětluje Ševelevová. Ty v Česku prodává například společnost Simba Toys. V měsících kolem Vánoc se prodávaly v řádech tisíců kusů měsíčně. Společnost se nyní s hračkami do písku nebo tříkolkami chystá na jarní a letní sezonu. “Jednoznačně vidíme, že nejsme na vrcholu zájmu. Zájem o tuto licenci se ještě buduje,” vysvětluje sales manager Simba Toys CZ Přemysl Zemánek.

Pokračovat plánuje i vydavatelství Egmont, které pro český a slovenský trh dodává knížky a omalovánky s ruským duem. Zatímco časopis se neuchytil a byl zrušen, knížkám se daří a od konce roku 2014 se jich prodalo 85 tisíc kusů.

Máše a medvědovi se povedlo expandovat na západní trhy bez ohledu na sankce, kterým Rusko čelí. Podle společnosti se na jejím podnikání nijak neprojevily.
Foto: Animaccord

×

Mistři virálních videoklipů si podmanili Facebook

Starší článek

Mám štěstí na lidi, kteří mě posouvají dál, říká Barbora Balgová. Na svou šanci ovšem v koutě nečekala

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více