Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Existuje v energetice láska na první pohled?

Redakce MAM29. 2. 20169. 7. 2019

Vztahy často bývají nejlepší ze začátku. Platí to u našich partnerů v osobním životě a často i u značek. Ale rozhodně ne u všech.

Ve vztahu s dodavateli energií se o prvotní zamilovanosti rozhodně mluvit nedá. Noví zákazníci jsou nejméně spokojení, nejméně ochotní svého dodavatele doporučit a zažívají s ním nejvíce negativních momentů. Až po prvním bouřlivém roce se vztah stabilizuje. Onboarding nyní není tou nejsilnější stránkou dodavatelů. Může za tím být náročný proces přechodu nebo přetrvávající nátlakový door-to-door prodej. Zákazník si navíc musí dlouho počkat, než se ujistí o své dobré volbě. U energií mu jde totiž primárně o cenu a tu zjistí až v ročním vyúčtování. A co teprve, když krutá zima přinese místo očekávané úspory nedoplatek, to vztahu k dodavateli hrozí ještě větší ochlazení.

Jak ale zabránit tomu, aby o spokojeném vztahu rozhodovala jenom cena? Je vůbec možné mít citovou vazbu k dodavatelům takové komodity, jakou je elektřina nebo plyn? “Vzpomeňme na banky před pěti lety, tehdy bychom si jen těžko představili, že k těm studeným finančním institucím cítíme nějaké pozitivní emoce. Pak ale přišla Air Bank a naučila nás, že i banku můžeme mít rádi. Proč by tedy nešlo vzbudit emotivní náboj i u dodavatelů elektřiny?” uvažuje Lucie Osobová, account director společnosti Ipsos Loyalty.

Volně prodejnou studii “Má mě rád, nemá mě rád” o tom, jak jsou klienti spokojení, věrní a jestli by doporučili svou banku, pojišťovnu, supermarket, mobilního operátora nebo dodavatele energií, připravila agentura Ipsos v roce 2015 na reprezentativním vzorku internetové populace v ČR, SR a Maďarsku.

×

Mistři virálních videoklipů si podmanili Facebook

Starší článek

Mám štěstí na lidi, kteří mě posouvají dál, říká Barbora Balgová. Na svou šanci ovšem v koutě nečekala

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více