E-mailing? Letos se přidají i sofistikovanější nástroje s možností ovládat a konzistentně sledovat víc marketingových parametrů najednou

15. 2. 2016 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

S tím, jak se mění návyky spotřebitelů, musí se měnit i kampaně a marketéři, kteří s nimi musí pracovat koncepčně. Na kreativitě tak získávají i taktiky používané v e-mailingovém marketingu.

Kvalitní a pravidelně spravovaná databáze je pouhým základem. Při jejím budování je trendem dnešní doby použít pop-up okna, známá jako lightboxy. Podle výzkumů pomáhají budovat databázi pětkrát až desetkrát rychleji než tradiční způsoby registrací. Ty jsou totiž často zastrčeny v zápatí stránky a uživatelé je odmítají hledat.

Existují dvě základní možnosti, jak spotřebitele takto oslovit. Tou populárnější je zobrazení lightboxu při posunu kurzoru myši mimo webovou stránku – tedy těsně před tím, než ji opustí. Nevýhodou však je, že není efektivní na mobilních zařízeních – zde totiž nejsou žádné kurzory.

Další metodou je možnost použít mezní bod při skrolování anebo časový limit, při jehož překročení na stránce se výzva zobrazí. Funguje i na mobilních zařízeních, ale zase může být víc obtěžující.

Při vytváření databáze je zapotřebí myslet na její diverzifikaci, tedy efektivní roztřídění toho, o jaký typ služby či zboží mají spotřebitelé zájem, a dodat očekávanou kampaň.

Mobilní zařízení jsou zřejmým trendem v digitálním marketingovém světě, ale ještě důležitější roli hrají v e-mailingu. Podle reportu Movable je 66 procent všech e-mailů přečteno ve smartphonu nebo na tabletu. V mobilním e-mailovém marketingu je nutné brát zřetel na rychlost. Příjemci očekávají, že budou moci služby a zboží rovnou poptávat. Z tohoto důvodu je nejlepší vytvářet kampaně specificky, jednoduše a bez většího množství textu.

Sledování chování pomocí trackování je dnes samozřejmostí. V letošním roce se však přidají i mnohem sofistikovanější nástroje s možností ovládat a konzistentně sledovat víc marketingových parametrů najednou.

Integrací služeb, jako je například Google Analytics, lze z jednoho rozhraní sledovat chování na webových stránkách, ale také v e-mailingových kampaních. V pokročilém nastavení je potom možné selektovat přesné chování zákazníků, a tak získat ještě lepší přehled o příjemcích, cílech a konverzích.

Jiří Vaško, vedoucí týmu platformy Mailforce, Inveo

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.