2016 v mediálních agenturách? Bude to rok specializace

11. 1. 2016 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Letošní rok bude pro mediální agentury bezpochyby inovativní a inspirativní. Přinese mnoho nového, hlavně co se trendů marketingové komunikace a výběru mediatypů týče. Podle našich globálních předpovědí očekáváme, že do roku 2018 budou mladí lidé generace Y a Z trávit na internetu prostřednictvím svého mobilního telefonu více času než prostřednictvím všech ostatních mobilních zařízení.

Tato skutečnost se bezpochyby promítne do preferencí klientů, pokud jde o výběr mediatypů pro jejich komunikaci, hlavně těch, kteří se zaměřují na mladou cílovou skupinu. Přístup k marketingu se postupně bude u řady klientů měnit právě díky mobilním telefonům, které se velmi brzy přesunou z pozice pouhého jednoho z médií v mixu do postavení hlavní platformy pro komunikaci značek. V letošním roce tedy většina mediálních agentur a médií pocítí přesun reklamních investic z tištěných médií na internet. Tento trend je patrný na celém světě, Českou republiku nevyjímaje, již několik let.

Díky silnému hospodářskému růstu očekáváme, že výdaje na reklamu u nás vzrostou o 2,2 procenta, a proto jsme nyní optimističtí, i co se týče příjmů mediálních agentur a globálně médií, hlavně těch internetových. U nás v agentuře jsme navíc v minulých dvou letech zaznamenali ochotu klientů více experimentovat a nebát se řešení jejich marketingové komunikace pro ně do té doby nevšedních.

To vede k tomu, že klasickým mediálním agenturám, které pouze nakupují mediální prostor, odzvonilo, a otevírá se tak příležitost pro specializované agentury, resp. divize velkých mediálních agentur, které se specializují na výkonnostní nebo contentový marketing, tak jako máme my v rámci skupiny ZenithOptimedia výkonnostní agenturu Performics a contentový Newcast.

Já osobně se na rok 2016 těším a věřím, že pro náš byznys bude velmi zajímavý, a to v pozitivním slova smyslu. Těším se také na nové trendy, jejich aplikaci a odraz v chování koncových spotřebitelů.

Tomáš Varga, generální ředitel ZenithOptimedia

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.