Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Překvapivý výzkum: Lineární televize neumře, potáhnou ji mladí diváci

Redakce MAM19. 10. 20159. 7. 2019

Soumrak tištěných médií se pomalu mění ve smutnou realitu a další obětí internetové revoluce má být podle mnoha expertů televize. Masmediální gigant Viacom, který provozuje řadu kabelových televizí, včetně ikonické MTV, proto udělal velký průzkum chování televizních diváků v 18 zemích světa česko nevyjímaje. Protože ohrožení pozice televize jako dominantního média je dáváno do souvislosti zejména s nástupem generace X a Y, zaměřila se studie právě na lidi od 6 do 34 let.

Pořadů je tolik, že se nedají stihnout

Průměrný zkoumaný člověk v Česku má více než čtyři zařízení, na kterých lze dnes nějakou formou sledovat televizní vysílání a většina lidí toho také využívá. Zatímco mnozí tablety a smartphony považují za katy televize, ve skutečnosti zvyšují její přístupnost. Přes 70 procent lidí tvrdí, že chytrá zařízení jim pomáhají sledovat víc programů, a přesto nemají dost času, aby sledovali všechny oblíbené televizní show.

Televize je také stále hlavním sociálním tématem. O populárních pořadech mluví dvě třetiny českých mladých. Nejčastější cestou, jak se dozvědí o novém televizním pořadu, je překvapivě stále to, že ho v televizi jednoduše uvidí. Teprve když lidé show znají, začínají si o ní vyhledávat informace on-line. U dětí je tento efekt dokonce ještě silnější. Místo surfování si ale o pořadech hlavně povídají.

Úhlopříčka stále táhne

I když obrovskou dynamiku dnes nabírá tzv. sekundární sledování, více než polovina respondentů stále sleduje televizi hlavně lineárně. Nejzajímavější je ovšem samotné zdůvodnění. Přes 70 procent lidí rádo sleduje klasické vysílání, protože nemusí přemýšlet, co by si pustili sami. Dvěma třetinám respondentů také záleží na tom, aby svůj oblíbený pořad viděly naživo a mohly sdílet své zážitky v reálném čase. Preferovaným zařízením pro sledování oblíbeného programu je stále širokoúhlá televize. Zejména u dětí však vede tablet. „Klasické televizní vysílání rozhodně není mrtvé, naopak,“ uzavřel svou prezentaci John Conlon, viceprezident Viacomu pro výzkum.

Na klasické televizní vysílání se koukám, protože nemusím přemýšlet, co bych si sám pustil, a můžu sdílet zážitky v reálném čase.

Zavřít reklamu

Knedlo zelo Maestro

Starší článek

Z Hypoteční banky do Plzeňského Prazdroje. A zase zpátky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Packeta

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Eurobasket je víc než MS v hokeji

Mistrovství Evropy v basketbalu je největší akcí, jakou Česko může pořádat, tvrdí David Trávníček ze Sport Investu, který společně s federací událost připravuje.
24. 5. 202223. 5. 2022
Marketing

RTB je „největším únikem dat“ v historii

Data průměrného Evropana jsou denně v rámci „real-time bidding“ vystavena 376krát, ročně jsou takto exponovaná 71bilionkrát.
24. 5. 202223. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky
CMO Partners se stal Robert Chmelař

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.