Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

PR Summit? Content marketing!

Redakce MAM26. 10. 20159. 7. 2019

Webový magazín GE Reports byl založen jako projekt krizové komunikace reagující na kolaps americké ekonomiky v roce 2008. Dnes je to webový deník, který píše o všech hlavních oblastech, kterým se věnuje v USA sídlící nadnárodní koncern GE – tedy letectví, zdravotnictví, energetice a výzkumu.

A to je důležité. GE Reports nepíše o firmě samotné, ale pouze o oblastech, které se jí týkají. Odvolávají se na něj i velká mainstreamová média, jako je třeba týdeník The Economist, a v branži je považován za nejlepší „firemní magazín“ na světě.

Celý tento projekt na sedmém PR Summitu s podtitulem Jak posílit roli PR ve firmě? představil absolvent strojírenské fakulty, bývalý novinář amerického vydání měsíčníku Forbes a dnes managing editor GE Reports Tomáš Kellner.

Myslete jako novináři

„Je třeba myslet jako novinář, přemýšlet, co konkrétně jsou naše ‚news‘. A jak udělat čtenáře chytřejším, aby se tím, co se dozvěděl, chtěl chlubit ve společnosti. Každý článek samozřejmě musí být vystavěn jako klasický příběh. Tedy mít své téma, hrdinu, zápletku a rozuzlení. Protože za každým výrobkem je nějaký konkrétní člověk. Jako ten, co se z pistáciové farmy, kde jediným gramotným člověkem byla jeho matka, dostal až k vývoji nejsilnějšího motoru na světě. Zápletkou příběhu pak je, že výrobky řeší skutečné problémy,“ vysvětloval Kellner.

Na akci, jejíž první polovina byla věnována hlavně content marketingu, pak upozornil, že tento módní termín ve skutečnosti není žádná novinka. „Americký výrobce traktorů John Deere začal vydávat první časopis pro své zákazníky už v roce 1897. Jmenoval se The Furrow, tedy ‚Brázda‘, a už tehdy to nebyl časopis o traktorech, ale o tom, co zákazníky zajímalo – tedy jak orat, kdy a co sít,“ řekl Kellner během své přednášky na téma Věříme v sílu příběhů.

Firmy podle Kellnera na rozdíl od klasických vydavatelství nemají přístup k distribuci, a proto si ji musí vytvořit, k čemuž jim v první řadě pomůže právě kvalitní obsah, který „inspiruje, zaujme a šíří se“. Šéf hojně citovaného firemního magazínu dnes za úspěch považuje, když jsou jeho informace sdíleny na sociálních sítích – „nejvlivnější je Reddit“ – a na jejich popud se pak dostávají i do mainstreamových médií.

Na pokraji „války o zdroje“

Kromě Kellnera na PR Summitu vystoupil třeba Francis Ingram, generální ředitel britské PR asociace PRCA, který upozornil na to, že branže PR stojí na pokraji války o „lidské zdroje“.

Agentury si prý totiž kvalitní zaměstnance budou především přetahovat mezi sebou. Až na druhém místě budou jejich zdrojem programy pro absolventy vysokých škol, dále pak reklama a marketing, zatímco až na místo čtvrté klesnou z tohoto pohledu média, která byla v minulosti významným zdrojem přílivu pracovní síly pro PR.

Roman Maco, ředitel marketingu a komunikace KPMG, představil projekt firemního časopisu Marwick, který vznikl díky „změně paradigmatu v silně regulovaném prostředí“ této poradenské firmy. Právě v takovém prostředí je prý nezbytné být mimořádně kreativní.

Petra Mašínová z Newton Media se pokusila prokázat, že influenceři v tradičních médiích stále ještě fungují lépe než titíž na sociálních sítích. A Ondřej Aust, šéfredaktor Médiáře, předestřel svou představu fungující spolupráce médií s klienty a PR agenturami, která by neměla stát jen na tiskových zprávách, ale na „obsahových konceptech“.

Osobností roku aktivistka Bittalová

Součástí akce je i vyhlášení Osobnosti roku a prezentační soutěž RicPic. Letos se organizátoři – Asociace PR agentur (APRA) a eventová agentura Blue Events – poprvé zcela odklonili od nominování osobností ze samotné PR branže.

Návštěvníky summitu byla jako osobnost roku zvolena aktivistka a autorka osvětového projektu Měsíc raka Lucie Bittalová. V prezentační soutěži RicPic zvítězila marketingová manažerka Zootu Pavlína Louženská.


Hlavní hvězdou sedmého PR Summitu se právem stal výkonný editor webového deníku GE Reports Tomáš Kellner.

Zavřít reklamu

Eset nakládá, kdo to ale dává?!

Starší článek

Kampaň ve zkratce: Na jogurt potřebujete lžíci. Na reklamu pro něj taky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: YouTube - kancelář prezidenta Ukrajiny

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Akce

Svengali, Havas, AC&C a MSL mají nejvíce šancí v soutěži Lemur

Sedmnáctý ročník oborové soutěže pořádané Asociací public relations zná finalisty. Vítěze vyhlásí na galavečeru 22. června.
19. 5. 202219. 5. 2022
Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202219. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.