Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Personalizace mnoha zdejších e-shopů představuje spíše kobercový nálet akčních slev než sdělení toho, co zákazníka opravdu zajímá

Redakce MAM19. 10. 20159. 7. 2019

Personalizace je tajemné slovo, které se poslední dobou skloňuje v odborných médiích a na konferencích čím dál tím častěji. Z personalizace se stává trend, ze kterého se časem stane samozřejmost, stejně tak, jako se samozřejmost stala z UX designu, contentu, remarketingu, bez čehož si dnes dobrý on-line marketing nedovedeme představit.

Personalizace, ať už webu či mailingu, není nic jiného než práce s daty. A je pravda, že právě toto mnoho značek stále nezvládá. V dnešní době není složité sbírat o uživatelích spoustu dat, ale značky mají problém s nimi nakládat (respektive s daty nakládat neumí) tak, aby dosahovaly kýženého efektu. Moje banka mi v e-mailech opakovaně servíruje nabídky na hypotéku, ačkoliv u nich jednu už mám, opakovaně mi nabízejí půjčku, i když jsem svým nereagováním dala několikrát najevo, že nemám zájem. E-shop, kde nakupuji krmení pro kočky, mi v rámci remarketingu nabízí výhodné stelivo pro křečky. A e-shop s knihami, kde jsem si koupila Konec prokrastinace, mi v e-mailech doporučuje Láďu Hrušku. A přitom v mé oblíbené kavárně mi vždy přinesou espreso se sklenkou vlažné vody, stačí jen, že na obsluhu mrknu.

Jaký je tedy zásadní rozdíl v on-line a off-line servisu? Off-line servis má možnost přímé interakce s klientem. Data, která o sobě prozradíte, umí obsluha okamžitě zpracovat a reagovat odpovídajícím způsobem. Například paní ve zverimexu vidí, že kupuji kočičí granule, a okamžitě je schopna nabídnout další produkty, případně na základě vyptávání doporučit nejvhodnější výběr. Přitom jaký je rozdíl mezi tím, když do on-line/off-line košíku vložím granule pro kočku? Vlastně žádný, v on-line světě o sobě prozrazuji ty samé informace jako v off-line světě. Jen když si povídáte s prodavačkou o svém mazlíčkovi, tak to nepovažujete za únik citlivých informací. Personalizace vlastně není nic jiného než dodání inteligence on-line světu. Té inteligence, se kterou se v off-line světě setkáváme denně a považujeme ji za samozřejmou. V podstatě během on-line a off-line nakupování o sobě prozrazujeme úplně stejné informace.

Personalizace má za cíl usnadnit nakupování, omezit spam a nevhodné nabídky. Namísto kobercových náletů různých akčních slev, výprodejů, bestsellerů má za cíl zobrazovat jen takové nabídky, které budou zákazníka zajímat.

 

Jana Přibylová, marketing & sales, Persoo

Zavřít reklamu

Knedlo zelo Maestro

Starší článek

Z Hypoteční banky do Plzeňského Prazdroje. A zase zpátky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Packeta

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Eurobasket je víc než MS v hokeji

Mistrovství Evropy v basketbalu je největší akcí, jakou Česko může pořádat, tvrdí David Trávníček ze Sport Investu, který společně s federací událost připravuje.
24. 5. 202223. 5. 2022
Marketing

RTB je „největším únikem dat“ v historii

Data průměrného Evropana jsou denně v rámci „real-time bidding“ vystavena 376krát, ročně jsou takto exponovaná 71bilionkrát.
24. 5. 202223. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky
CMO Partners se stal Robert Chmelař

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.