Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Koupě Acomwaru má větší význam pro Agrofert než pro Mafru

Redakce MAM12. 10. 20159. 7. 2019

Společnosti NetDirect a Acomware měly dříve těsné majetkové i personální propojení, i proto nás prodej Acomwaru mediální skupině Mafra velmi zaujal. Zatímco NetDirect se věnuje vývoji řešení pro e-shopy, Acomware se stará o výkonnostní marketing a co nejvyšší návštěvnost e-shopů. Naše spolupráce proto byla vždy maximálně logická.

Prodávajícím se rozhodně sluší poblahopřát. Od roku 1999, kdy Acomware vznikl ještě pod jménem Stroke Ltd, se jeho zakladatelům podařilo vybudovat společnost s obratem v řádech desítek milionů korun ročně. Nyní majitelé dovedli firmu k velmi úspěšnému exitu.

Obecně vzato podobné akvizice vždy přináší zvýšené riziko negativních dopadů na prodávanou společnost. Zvlášť když se prodává celých sto procent firmy. Nový investor navíc není z oboru, a o to větší výzvou pro něj bude udržet stávající rychlé tempo rozvoje Acomwaru. Rozpačitým reakcím z trhu se moc nedivím, protože z obchodního hlediska mi na první pohled tato investice velký smysl nedává.

Pro Mafru se jedná o diametrálně odlišný obor podnikání se značným rizikem, že neudrží motivované klíčové lidi, a zbrzdí se tím dynamický rozvoj Acomwaru. Vzhledem k odhadované prodejní ceně pak může být návratnost investice jen těžko předvídatelná.

Všechny služby poskytované Acomwarem si přitom Mafra mohla velmi jednoduše a efektivně pořídit externí dodávkou. Nemusela by se tak starat o operativní řízení a podstupovat transakční riziko. Případné synergie obou firem si lze navíc představit jen velmi obtížně.

Podle mého názoru tato akvizice souvisí spíše s dlouhodobější strategií Mafry nebo spíše holdingu Agrofert ohledně vstupu do světa e-commerce. V souvislosti s větší investicí například do přímých prodejních kanálů pro zboží vyráběné Agrofertem by už akvizice dávala větší smysl. Acomware samotný k tomu však nemusí stačit. V budoucnu se tedy pravděpodobně dočkáme dalších zajímavých investic, které opět leckoho překvapí.

 

David Vychytil, ředitel společnosti NetDirect

Zavřít reklamu

GALERIE NÁPADŮ

Starší článek

V boxu i v byznysu musíte být ve střehu, v agentuře je však lepší diplomacie, říká Martin Kula

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Everli

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Komerční banka a PRE poměřují síly v Brandmintonu

V prvním díle kreativní soutěže Art Directors Clubu vymýšlejí týmy velkých zadavatelů kampaně na Vodu proti depresím. Komu dáte svůj hlas?
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Ukrajince potřebujeme více než oni nás

Jejich příchod je obrovská příležitost, šance položit základ nové, různorodější, tvořivější a odolnější společnosti, píše Jan Binar.
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Pepsi po deseti letech končí jako sponzor poločasové show Super Bowlu

Nápojářský gigant Pepsi už nebude sponzorem každoroční poločasové bombastické show během finále Super Bowlu. S ligou amerického fotbalu NFL však podepsal…
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News
DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.