Koupě Acomwaru má větší význam pro Agrofert než pro Mafru
Společnosti NetDirect a Acomware měly dříve těsné majetkové i personální propojení, i proto nás prodej Acomwaru mediální skupině Mafra velmi zaujal. Zatímco NetDirect se věnuje vývoji řešení pro e-shopy, Acomware se stará o výkonnostní marketing a co nejvyšší návštěvnost e-shopů. Naše spolupráce proto byla vždy maximálně logická.
Prodávajícím se rozhodně sluší poblahopřát. Od roku 1999, kdy Acomware vznikl ještě pod jménem Stroke Ltd, se jeho zakladatelům podařilo vybudovat společnost s obratem v řádech desítek milionů korun ročně. Nyní majitelé dovedli firmu k velmi úspěšnému exitu.
Obecně vzato podobné akvizice vždy přináší zvýšené riziko negativních dopadů na prodávanou společnost. Zvlášť když se prodává celých sto procent firmy. Nový investor navíc není z oboru, a o to větší výzvou pro něj bude udržet stávající rychlé tempo rozvoje Acomwaru. Rozpačitým reakcím z trhu se moc nedivím, protože z obchodního hlediska mi na první pohled tato investice velký smysl nedává.
Pro Mafru se jedná o diametrálně odlišný obor podnikání se značným rizikem, že neudrží motivované klíčové lidi, a zbrzdí se tím dynamický rozvoj Acomwaru. Vzhledem k odhadované prodejní ceně pak může být návratnost investice jen těžko předvídatelná.
Všechny služby poskytované Acomwarem si přitom Mafra mohla velmi jednoduše a efektivně pořídit externí dodávkou. Nemusela by se tak starat o operativní řízení a podstupovat transakční riziko. Případné synergie obou firem si lze navíc představit jen velmi obtížně.
Podle mého názoru tato akvizice souvisí spíše s dlouhodobější strategií Mafry nebo spíše holdingu Agrofert ohledně vstupu do světa e-commerce. V souvislosti s větší investicí například do přímých prodejních kanálů pro zboží vyráběné Agrofertem by už akvizice dávala větší smysl. Acomware samotný k tomu však nemusí stačit. V budoucnu se tedy pravděpodobně dočkáme dalších zajímavých investic, které opět leckoho překvapí.
David Vychytil, ředitel společnosti NetDirect
Podobné zprávy


Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures


Komerční banka a PRE poměřují síly v Brandmintonu


Ukrajince potřebujeme více než oni nás

