Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Jak odměňovat mediální agentury

Redakce MAM12. 10. 20159. 7. 2019

Martina Říhová
CEO, Starcom Mediavest Group

S prvním success fee modelem jsem se setkala v roce 1998. V současné době máme 85 procent klientů s nějakou formou success fee. A pokud je nastaveno tak, že je dosažitelné a motivační, pak je v zásadě jedno, co je kritériem „úspěchu“. Podle mého názoru je nejčistším modelem odměňování za čas, který tým agentury tráví na práci pro klienta, nikoliv procentem z obratu. Jenom tak si můžete být jisti, že vám agentura nebude doporučovat další a další kampaně jen proto, aby vydělala víc. Například vám poradí, že je lepší v daném případě investovat do ochutnávek místo další kampaně. Pokud by toto udělala agentura, která je placená procentem z investic, nebude z toho mít nic.

Jan Suda
digital director, GroupM

Ideální model je ten, kdy je spokojený jak klient, tak agentura. Takový model se nedá popsat obecně, protože každý klient má jiné potřeby a každé agentuře může vyhovovat něco jiného. Myslím, že není problém se s agenturou domluvit na success fee, někdy je ale obtížné z celé komunikace vyčlenit efekt práce jedné agentury. Ideální modely jsou potom takové, které nečiní jeden subjekt odpovědným za výsledky, jež ovlivnil subjekt jiný, ať už mluvíme o agenturách, zadavatelích nebo dalších subjektech zapojených do spolupráce.

Marek Svoboda
CEO, IPG Mediabrands

Předně odměna mediálky od klienta by měla být taková, aby pokrývala náklady na daný account a umožňovala adekvátní zisk. Toto se i při bezchybné práci mediálky často neděje. Co se samotného success fee nebo výkonnostní odměny týká, tak ty jsou většinou navázané na mediální parametry kampaní. S postupující digitalizací a zpřesňováním datových výstupů kampaní bude možné propojovat odměnu přímo s prodejním úspěchem nebo budováním hodnoty značky. Oba dva tyto modely (a druhý jmenovaný ještě více) jsou pro většinu mediálek žádoucí, protože výrazně stoupne motivace, a tím pádem snaha o kreativitu při plánování i efektivitu při nákupu prostoru. Budeme zde ale narážet na míru ochoty klientů sdílet důvěrná obchodní data.

Jiří Vítek
CEO, Mindshare

Sucess fee je v našem případě standardní součástí návrhu na odměňování agentury za odvedenou práci. Vyjadřuje, že jsme připraveni nést odpovědnost za výsledek naší práce. Kritéria pro stanovení success fee se mění klient od klienta na základě vzájemné dohody tak, aby maximálně zrcadlila přání a potřeby klienta.

Petr Lágner
obchodní ředitel, ZenithOptimedia

Pro nás je success fee, resp. kombinace fixního a success fee standardně využívanou formou odměňování agentury. Jsem přesvědčen, že agentura má být motivována k úspěchu klienta a k úspěchu vzájemné spolupráce. Nevidím tedy důvod, proč by nebylo reálné se s agenturou na takovém způsobu odměňování domluvit. Na druhou stranu tato

dohoda nesmí být ze strany klienta motivována záměrem success fee a priori nevyplatit a pouze touto cestou snížit fee celkové. Já věřím v „dlouhé peníze“, tedy že snaha ať ze strany klienta či ze strany agentury rychle a hodně na vzájemné spolupráci vydělat vede pouze k nespokojenosti druhé strany a v dlouhodobém horizontu je taková spolupráce ztrátová pro obě strany.

Filip Dragoun
account director, Vizeum

Ideální model odměňování vzniká tam, kde se potkají požadavky klienta a zájmy agentury. Těžko říct, který ze současných modelů vychází z tohoto pohledu nejlépe. Využití success fee je rostoucím trendem a jsou klienti, u nichž tento model používáme několik let, a to včetně participace na obchodních výsledcích klienta. Success fee má určitě budoucnost a jeho podíl na celkovém fee agentury roste úměrně možnostem objektivně trackovat dopad mediálních aktivit na prodeje. Success fee by mělo zcela jistě zahrnovat to, co mediální agentura může ovlivnit, tedy kupříkladu free plnění, zajištění slev nad standardní úrovní trhu, nadstandardní kvalitativní ukazatele typu pozice TV spotu v breaku. A jak jsem zmiňoval, kde to jde, tak navázat svoje fee na obchodní výsledky.

Zavřít reklamu

GALERIE NÁPADŮ

Starší článek

V boxu i v byznysu musíte být ve střehu, v agentuře je však lepší diplomacie, říká Martin Kula

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Packeta

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Eurobasket je víc než MS v hokeji

Mistrovství Evropy v basketbalu je největší akcí, jakou Česko může pořádat, tvrdí David Trávníček ze Sport Investu, který společně s federací událost připravuje.
24. 5. 202223. 5. 2022
Marketing

RTB je „největším únikem dat“ v historii

Data průměrného Evropana jsou denně v rámci „real-time bidding“ vystavena 376krát, ročně jsou takto exponovaná 71bilionkrát.
24. 5. 202223. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky
CMO Partners se stal Robert Chmelař

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.