Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Internetovou reklamu blokuje až 15 procent Čechů. Co s tím, to zatím nikdo přesně neví

Redakce MAM19. 10. 20159. 7. 2019

Zpráva, že Bild se tvrdě postavil proti uživatelům, kteří na jeho webových stránkách blokují reklamu, minulý týden obletěla svět. Nejpopulárnější německý deník totiž dal čtenářům s nainstalovaným AdBlockem volbu program vypnout, nebo číst obsah deníku s ním (a tedy bez reklam), ale za tři eura měsíčně. Bild je už druhým velkým médiem, které se ohradilo vůči poškozování svého obchodního modelu. Před měsícem se na webových stránkách deníku Washington Post čtenářům s AdBlockem začala objevovat žádost podobná Bildu.

Rozhodnutí německého deníku bylo horkým tématem i před začátkem klubového večera Sdružení pro internetový rozvoj, jenž se věnoval právě blokování reklamy. V rámci něj vystoupili například David Špinar z Googlu, Petr Horák z CET 21 nebo David Slížek z Lupa.cz.

Nemáme žádná data

Podle dat prezentovaných během večera se podíl českých uživatelů internetu vybavených AdBlockem pohybuje mezi 11 a 15 procenty. Větší zastoupení v něm mají muži, uživatelé s vysokoškolským vzděláním a lidé, kteří internet používají denně. A zatímco většina trhu má jasno v tom, jaké škody jim způsobují, o jejich motivaci panují jenom dohady. „Nemáme žádná data, uživatelů se tady nikdo neptá, proč blokují reklamu,“ nechal se slyšet David Slížek. Podle Kateřiny Hrubešové ze SPIR i Petra Bednáře z Mladé fronty klíčovým zlomem mohl být široký nástup retargetingu, kdy si uživatelé díky „pronásledující“ reklamě začali uvědomovat shromažďování svých dat.

Nejzásadnější otázkou celého setkání bylo, jak problém, který například bezplatným internetovým médiím komplikuje příjmy z reklamy, vyřešit. Podle Petra Horáka je v současnosti nejlepším řešením přístup Bildu. „Jediné řešení je vysvětlit uživatelům, že buď to mají zdarma s reklamou, nebo to platí. Nevidím jinou cestu,“ řekl s tím, že Nova si nemůže dovolit vysílat na internetu pořady s milionovými náklady na výrobu bez inzerce.

Podle souboru doporučení od SPIR jsou potřebnými kroky přesná definice problému, tedy zjištění, kolik uživatelů s AdBlockem stránky navštěvuje a kolik z výnosů se kvůli tomu ztrácí, revize reklamních formátů, ale i diskuse s inzerenty. „Vydavatelé povolili inzerentům vyzkoušet, kam až mohou zajít, a teď to AdBlock srovnává,“ popsal situaci, kdy se na stránkách objevuje i reklama, která je obtěžující a odhání uživatele, Karel Javůrek z NeuronAD. K vyřešení problémů blokování reklamy je i podle něj ještě dlouhá cesta.

Jediné řešení je vysvětlit uživatelům, že buď to mají zdarma s reklamou, nebo to platí. Nevidím jinou cestu. Petr Horák, ředitel sekce Nových projektů, CET 21

Zavřít reklamu

Knedlo zelo Maestro

Starší článek

Z Hypoteční banky do Plzeňského Prazdroje. A zase zpátky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Everli

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Komerční banka a PRE poměřují síly v Brandmintonu

V prvním díle kreativní soutěže Art Directors Clubu vymýšlejí týmy velkých zadavatelů kampaně na Vodu proti depresím. Komu dáte svůj hlas?
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Ukrajince potřebujeme více než oni nás

Jejich příchod je obrovská příležitost, šance položit základ nové, různorodější, tvořivější a odolnější společnosti, píše Jan Binar.
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Pepsi po deseti letech končí jako sponzor poločasové show Super Bowlu

Nápojářský gigant Pepsi už nebude sponzorem každoroční poločasové bombastické show během finále Super Bowlu. S ligou amerického fotbalu NFL však podepsal…
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News
DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.