Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Homolka zůstává solitérem. I v Národní galerii

Redakce MAM26. 10. 20159. 7. 2019

Možná i vy jste sdíleli na Facebooku povedený střihový skeč, kterým chce Národní galerie v Praze přitáhnout nové návštěvníky. Klasika českého filmu – série o plebejské rodině Homolkových – je sestříhána s herečkou Barborou Hrzánovou, která zatlouká obraz Josefa Čapka na skobu. Na homolkovskou zlobu ohledně hluku konejšivě odpovídá, že by bylo škoda zaspat tak pěknou výstavu.

A teď konec chvály. Vymyslet marketingovou kampaň pro uměleckou instituci je vždy oříšek a i zde se najdou vady na kráse. Kdo v celém příběhu sehrává svou roli na jedničku, je snad jen Komerční banka. Ta je od minulého roku partnerem Národní galerie, čímž dál cíleněji buduje svoji image sponzora vysoké kultury (aktuálně to dává na odiv i citylighty). Národní galerie za sponzorský dar 4,5 milionu slíbila zvýšit návštěvnost o pětinu. A spot má být jedním z nástrojů, jak toho dosáhnout.

Dvacetivteřinový spot se má na podzim vysílat v televizi, delší verze by se měla stát virálem na sociálních sítích. Video nemá ale šťastnou koncovku. Vyznívá jako imageová reklama, která má jen zlepšit povědomí o značce, přičemž spojovat Homolku v tílku s uměním je hodně odvážné (trochu to připomíná zoufalou hlášku z filmu Marečku, podejte mi pero, že „i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále“).

Ale ona to imageová reklama nemá být. Má přitáhnout nové, především mladé návštěvníky. V tom případě chybí spotu provázání na další digitální platformy, návazná aktivita či anonce nějaké zásadní výstavy v programu Národní galerie. Končit spot odkazem na webové stránky je prostě málo, alespoň nějaká ta microsite mohla být vytvořena.

Homolka tak zůstává tím, čím je od 70. let. Solitérem, kterému se vždy něco nevydaří. Takovým je i v Národní galerii, protože divák se nad jeho poslední eskapádou s Čapkem zasměje, ale není vůbec jisté, zda se vydá do Veletržního paláce vyhlížet vytahaný nátělník páně Homolky.

David Klimeš

komentátor, Hospodářské noviny

Zavřít reklamu

Eset nakládá, kdo to ale dává?!

Starší článek

Kampaň ve zkratce: Na jogurt potřebujete lžíci. Na reklamu pro něj taky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Packeta

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Eurobasket je víc než MS v hokeji

Mistrovství Evropy v basketbalu je největší akcí, jakou Česko může pořádat, tvrdí David Trávníček ze Sport Investu, který společně s federací událost připravuje.
24. 5. 202223. 5. 2022
Marketing

RTB je „největším únikem dat“ v historii

Data průměrného Evropana jsou denně v rámci „real-time bidding“ vystavena 376krát, ročně jsou takto exponovaná 71bilionkrát.
24. 5. 202223. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky
CMO Partners se stal Robert Chmelař

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.