Televize: Návrh SPIR nepodpoříme

9. 3. 2015 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) vypsalo výzvu k podání návrhu crossmediálního měření, se kterou se obrátilo na výzkumné agentury na českém trhu. Jejím smyslem je získat přehled o možnostech výzkumných agentur realizovat crossmediální výzkum poskytující podrobnější informace o mediální konzumaci napříč mediatypy. Přihlášena mohou být řešení jakéhokoliv typu bez ohledu na to, kolik mediatypů výzkum zahrnuje. Termín odevzdání návrhů je 30. dubna 2015.

„V současnosti probíhá několik výzkumů mediální konzumace, které zjišťují sledovanost televize, čtenost tisku, návštěvnost internetu, poslechovost rozhlasu a vnímání reklamy mimo domov,“ uvádí sdružení. „Tyto projekty dobře naplňují potřeby jednotlivých mediatypů, ale neposkytují informaci o konzumaci více médií jedním uživatelem ani o společném publiku, celkovém zásahu a dalších marketingově důležitých ukazatelích.“ Aktivitu SPIR podporují také Unie vydavatelů, Asociace měření venkovní reklamy a rozhlasová sekce Sdružení komunikačních a mediálních organizací. Nepřipojila se však Asociace televizních organizací (ATO), která je garantem peoplemetrového výzkumu. „Členové ATO (v současnosti bez TV Nova, pozn. red.) včetně mediálních agentur jednohlasně odmítli podpořit výzvu SPIR k podání návrhu crossmediálního měření a doporučují její doplnění,“ uvedli pro M&M vedoucí výzkumu a analýz ČT Renata Týmová a ředitel výzkumu Primy Petr Miláček. A dodali: „ATO v návrhu postrádá konkrétnější vymezení crossmediálního projektu a jeho časového rámce, zároveň není známo vzájemné postavení jednotlivých mediálních subjektů v tomto projektu. V neposlední řadě se musí vyřešit i budoucí financování tohoto projektu.“

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.