Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Potkali se v cloudu

Redakce MAM20. 10. 201428. 6. 2019

Seznamování na internetu už v dnešní době neprovází tolik předsudků, jako tomu bylo kdysi. Ale mohou se díky technologiím dva lidi seznámit a dokonce spolu i vytvořit literární dílo? Společnost Microsoft se v kampani Setkávání rozhodla ukázat, že ano.

VÝCHOZÍ SITUACE

Společně s agenturou Wunderman přišel Microsoft s konceptem, ve kterém se rozhodl demonstrovat uživatelské výhody a user experience produktů řady Microsoft Office 365, OneDrive a Skype.

Součástí kampaně byla také podpora dotykových zařízení s operačním systémem Windows 8, která práci s výše uvedenými aplikacemi umožňují. Kromě podpory tabletů se systémem Windows 8 a Microsoft Office 365 měl zadavatel také zájem o oživení aktivity na FB profilu Microsoftu.

VÝCHOZÍ SITUACE

Cílem kampaně bylo prezentovat výhody plynoucí z používání MS Office 365, které umožňují práci v cloudu, tj. v rámci sdíleného prostoru na internetu. Na základě zadání přišla agentura s konceptem spolupráce dvou lidí, kteří se nikdy neviděli.

Pro realizaci oslovil Microsoft Michelle Losekoot a Miloše Říhu, kteří pomocí dvou zařízení a programů Microsoftu měli za čtyři týdny společně napsat román, jehož děj mohli ovlivňovat a průběžně komentovat i čtenáři a fanoušci Microsoftu. Vznikl tak počin, v rámci kterého se literární postavy Ester a Hynek postupně poznávají pomocí dopisů, které si píší na cloudovém úložišti OneDrive.

VÝCHOZÍ SITUACE

Produkt byl představen na pozadí literárního experimentu, kolaborativního psaní dvou autorů, kteří se neznali a osobně nepotkali, přesto spolu dokázali díky technologii během krátké doby vytvořit ojedinělé dílo.

Autoři začali psát do prázdného prostoru na OneDrive a příběh se rozvíjel čtenářům přímo před očima. Vlastní psaní bylo doplněno pravidelným zpravodajstvím z akce formou facebookových postů, ve kterých fanoušci pravidelně nacházeli úryvky z nového obsahu, zprávy od autorů a informace ze zákulisní tvorby. Fanoušci zasahovali do děje komentáři, postřehy i vlastní literární tvorbou, a stali se tak spoluautory díla.

VÝCHOZÍ SITUACE

Místo tradiční propagace produktů na firemní facebookové stránce zvolila agentura formu, kterou dokázala návštěvníky profilu Microsoftu zaktivovat a zapojit do experimentálního psaní. Adresáti komunikace spoluvytvořili dílo, které by bez nových technologií Microsoftu nemohlo vzniknout. K 9. prosinci 2013 činil počet oslovených unikátních uživatelů Facebooku 75 tisíc.

Celkový počet akcí, které fanoušci vykonali, byl 10 518 – jedná se o součet všech událostí, tj. součet lajků, sdílení a komentářů. Vysoké číslo dokazuje, že se agentura s konceptem trefila do vkusu fanoušků Microsoftu a dokázala je pobavit a zaujmout.

Kromě kvantitativních výsledků potěšily klienta i agenturu i kvalitativní – vyjádření podpory a celkově pozitivní reakce návštěvníků facebookové stránky Microsoftu. I kvůli nim se nakonec přistoupilo k vytištění románu Setkávání v knižní podobě. Jednotlivé výtisky pak byly použity jako dárek pro nejaktivnější fanoušky a čtenáře.

Kampaň byla v letošním roce oceněna stříbrem ve dvou kategoriích soutěže Český direkt & promo. Dalším úspěchem bylo umístění na shortlistu soutěže SIGI v kategorii social media.


Lehce fiktivní kolaborativní “cloudový” román Setkávání měl takový úspěch, že se jej iniciátor celé akce – společnost Microsoft – rozhodl vydat i v knižní podobě.

×

Golden Drum: Grand Prix pro Young

Starší článek

Ondřej Svatoň

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

Sociální síť TikTok má za sebou rok nebývalého růstu a ve stále větší míře ji testují také značky a marketéři. Zábavná forma příspěvků…
16. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Rekonstrukce státu lobbuje za zákon ve stylu Českých drah

Rekonstrukce státu spustila rychlou last minute kampaň v digitálu a na sociálních sítích s pomocí rýmovaček, které se osvědčily už…
15. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Lego bude nabízet své stavebnice pro dospělé v showroomech Alza.cz

Společnosti Lego se při pandemii mimořádně daří. A to i kvůli obrovskému zájmu dospělých zákazníků. Značka tak hledá způsob, jak k nim…
15. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Louda Auto se stává oficiálním partnerem Ligové fotbalové asociace

Oficiálním partnerem Ligové fotbalové asociace (LFA) se od ledna 2021 stává společnost Louda Auto, dealer nových vozů Škoda zastupující dalších 10…
14. 1. 202114. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více