Středník a ČCPR: najděte pět rozdílů

17. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vyhlášení České ceny za PR a předchozí Zlatý středník nabízejí porovnání obou akcí, reprezentujících PR obor. Události následující po údajné tiskové chybě ve výsledkové listině Zlatého středníku jsou známy – v půlce května rezignovalo vedení PR Klubu a jeho odstoupení doprovodila třeba veřejná hádka o odebrané přístupy ke klubovému facebookovému profilu.

Palácový puč mladých

Jeden z porotců ČCPR označil pro M&M dění v PR klubu za palácový puč a uvedená chyba byla podle něj jen zástupným důvodem. Ve středu 26. června by prý měla být na schůzi PR Klubu zvolena jeho předsedkyní Viola Baštýřová. Organizace Zlatého středníku je klíčovou otázkou, odhadem může zisk z akce dosahovat dvou set tisíc korun, což spolu s členskými příspěvky tvoří hlavní příjem PR Klubu.

Zlatý středník si mezi oslovenými PR profesionály dosud udržuje značnou prestiž, ale jeho pověst je podle nich „ohrožena ambiciózními juniory“.

Co Středníku prospěje?

Z pohledu odborné veřejnosti nelze také přehlédnout fakt, že hlavní partner soutěže každoročně pobere většinu cen. V argumentaci často zaznívá, že mezi jeho tituly je asi skutečně nejvíc těch nejlepších, zároveň ale padají návrhy, zda by soutěžní mechanismus nemohl na přítomnost takového hegemona pamatovat a v zájmu rovnoměrnější distribuce cen přizpůsobit rozvrstvení soutěžních kategorií. Lacině asi působí rada, aby Zlatý středník rozšířil spektrum sponzorů, což je cesta, kterou se poměrně úspěšně vydala ČCPR.


Viola Baštýřová je v současnosti tiskovou mluvčí poradenské společnosti Partners.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.