Slevové šílenství je jako vleklá smrticí nemoc

10. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

„Permanentní slevové akce jsou jako smrticí nemoc, kterou zatím neumíme léčit. Musíme se jí však alespoň pokusit postavit s tím, co k dispozici zatím máme.“ Toto je jeden ze závěrů panelové diskuse „Slevové šílenství: škodí obchodníci sami sobě?“, která proběhla v Hradci Králové v rámci již 11. ročníku kongresu na podporu domácího maloobchodního trhu Samoška.

Cílem akce je inspirovat a informovat menší obchodníky a pomoci jim tak obstát v tvrdém konkurenčním boji se zahraničními řetězci. V jejím rámci letos zaujala zejména zmiňovaná panelová diskuse pod vedením Miloše Škrdlíka, jednatele maloobchodní sítě Brněnka.

Podle Škrdlíka existují v současné době zhruba čtyři zásadní taktiky, kterými se lze „modernímu trhu“ – tedy velkým zahraničním řetězcům s jejich slevovou mánií – postavit.

Musíme umět říct „ne“!

Tou první je kvalita. Nemyslí se tím ovšem pouze kvalita nabízeného sortimentu, ale i kvalita prostředí prodejny či vyškolení personálu. Důležitá je také „slušná přidaná hodnota“. Zahraniční řetězce si mohou dovolit být v minusu, ne však menší retailéři.

„V jednání s dodavateli o cenách a podmínkách je důležité umět říci ne,“ specifikoval třetí nezbytné pravidlo Škrdlík. A tím posledním pravidlem je podle Škrdlíka „počítat, počítat, počítat“. „Je třeba vše několikrát zvažovat, abychom dosahovali alespoň nějaké rentability,“ řekl šéf Brněnky a opět zdůraznil, že základním nástrojem boje se zhoubným vlivem velkých řetězců je „kvalitativní přidaná hodnota“.

Petr Vyhnálek, bývalý jednatel společnosti Globus, si zase sáhl do svědomí, když připustil, že „současná situace je také krizí marketingu, protože ten se namísto vymýšlení složitějších akcí, které by mohly přilákat zákazníky, spokojí s velkým objemem zboží prodaného ve slevě“. Akci pořádá skupina Atoz Retail, jež se věnuje problematice maloobchodního trhu.





Jednou z atrakcí byla panelová diskuse o zhoubném vlivu slevových akcí na celý retailový trh.

Známý ekonom Tomáš Sedláček přirovnal permanentní touhu nakupovat k maniodepresivní psychóze.

Kongres Samoška, který se tentokrát konal v Hradci Králové, chce inspirovat a informovat menší obchodníky.

Šéf maloobchodní sítě Brněnka Miloš Škrdlík (vpravo) se spontánně stal neoficiálním moderátorem panelové diskuse o slevových akcích.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení