Proč bychom měli zůstat nezávislou agenturou?

24. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Škoda, ale nemohu mluvit jinak než z pozice ředitele nezávislé agentury. Proto jsem sympaticky zaujatý a velmi straním závislosti – na výsledku. Tolik na úvod. Mým pánem je zákazník, jsem závislý na jeho spokojenosti a zhusta i prosperitě jeho podniku, kterou se snažíme podpořit. Za každou chybu pykám (ale trochu hroší kůže samo sebou mám), i když ji udělal někdo z mých lidí či prověřených dodavatelů. Schovat se za někoho je opravdu nemožné. A třeba je to až takto jednoduché. Metoda přímé odpovědnosti, tady a teď. Paradoxně to stále někomu ze zákazníků vyhovuje. Na jejich straně bývá problém, naše práce pak je analýza, strategie, realizace a následuje hodnocení. Dobře, špatně, znovu. Pořád dokola. Podle mého pozorování tržní situace se peloton ještě více trhá. Na čele skupiny všichni tiše závidíme velkým a mocným reklamním sítím, že mají nasmlouvané a zahraničním majitelem dodané klienty. Na straně opačné jsou freelanceři, mající své nízké „domácí náklady“. Jsou šikovní, obětaví a najednou mnohem flexibilnější, než byli dříve jako zaměstnanci. Pochopitelně ukazují jako své reference zakázky, na nichž něco „podělali“ dříve v agentuře. Na jednu zakázku teď bývá nějak moc referencí od různých subjektů. Uprostřed skupiny jsou nezávislé agentury. Co mají společného? Většinou mají dlouhodobě jednoho ředitele, často to bývá i (spolu)majitel firmy. Také lze stále ještě mluvit o organizaci zaměstnávající lidi klíčových profesí a často i výrobní tým. Jinými slovy, lidi, které klient vidí, jsou ti, co to umí a dělají na tom, žádní „stínoví ministři“ či muži v pozadí. Ačkoliv se to moc nenosí, právě jednotné a neměnící se vedení, jednoznačná profilace, soudržnost, zastupitelnost, sdílené know-how a pracovní kapacita mohou být klientovi zárukou, že projekt bude dokončen včas a v konkurenceschopném poměru ceny a výkonu. Vnímám, že i ti největší šíbři a profíci ze síťových agentur moc své vlastní agentury nezakládají, ledaže by vynesli pod kabátem nějakého tučného housera jako základ své nové farmy. Zřídka vidím, že by volnonožkáři kdy někoho zaměstnali, byť by šlo o jedinou duši. Nezávislé agentury, to znamená jít úspěšně svou cestou, nebo zemřít.

 

Jan Bárta
ředitel, Magic Seven([email protected])

 

Nezávislé agentury, to znamená jít úspěšně svou cestou, nebo zemřít.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.