Minulé úterý se na recepci bratislavského hotelu Tatra v rozmezí deseti minut potkali tři muži – Leon Sverdlin přijel automobilem z Vyšehradu, Pavel Sobek autobusem z Letné a Petr Vlasák vlakem z Vršovic. Nevypadali jsme vůbec dobře, protože jsme probděli dvě noci nad 290 přihlášenými pracemi, ze kterých jsme po síti vybírali longlist. Navíc na Klinci se nově soutěží i v kategoriích Eventy a Kreativita v PR, což se ale ukázalo jako zajímavé. Slovenští kolegové si sice stýskali, že klienti nejsou ochotni naslouchat agentuře, ale já jsem ten pocit neměl. Uvědomil jsem si, že přestalo být sexy mít pobočku pražské síťové agentury v Bratislavě. Naopak. Na Slovensku se daří lokálním subjektům tak, že přirozeně expandují i do Prahy. Vaculík, Zaraguza, Triad nebo Jandl jsou toho důkazem. Znakem vyspělosti může být i skóre z poslední Zlaté pecky, kde federální souboj dopadl 9 : 8 pro Slováky. Kampaň pro Komunální pojišťovnu pro mě byla nejvýraznější. Rasťo Michalík a Peter Michalka z agentury MUW nejprve podle statistik našli dědinu Rybník, která měla nejnižší nehodovost, potom ji pomocí PR proslavili v médiích a teprve nakonec natočili poselství vesničanů zbytku Slovenska podepsané značkou. To se nedá vyprávět, to musíte vidět. Podívejte se také na on-line kampaň tresky jménem“Vel’ký Tresko“, na uvedení Windows 8, kde portál velikosti našeho idnes.cz vyšel v „dlaždicové“ úpravě. Na tunel Miele, obaly z kavárny Shtoor, jeden billboard pro tři klienty, event s dírami v asfaltu pro masážní studio a jiné. Zážitek z Klince dokonal předávací ceremoniál v rafinerii Slovnaft, coby zádušní mše za zemřelé nápady. Organizátoři šli na hranu. Doprovázen smutečním chorálem vyzýval ponurý konferenciér tvůrce na pódium, kde čtyři plačky v zrzavých parukách strážili připravené urny. Z těch pak vítězové rozptýlili prach zesnulých idejí. A nad hlavami nás všech svítil obrovský nápis „Kreatorium. Priatel‘, ktorý naveky žije v našich srdciach, nezomiera!“ Klinec byl zkrátka „masakr“ od začátku do konce.
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.