Priatel‘ nezomiera! aneb Zlatý klinec očima porotce

3. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Minulé úterý se na recepci bratislavského hotelu Tatra v rozmezí deseti minut potkali tři muži – Leon Sverdlin přijel automobilem z Vyšehradu, Pavel Sobek autobusem z Letné a Petr Vlasák vlakem z Vršovic. Nevypadali jsme vůbec dobře, protože jsme probděli dvě noci nad 290 přihlášenými pracemi, ze kterých jsme po síti vybírali longlist. Navíc na Klinci se nově soutěží i v kategoriích Eventy a Kreativita v PR, což se ale ukázalo jako zajímavé. Slovenští kolegové si sice stýskali, že klienti nejsou ochotni naslouchat agentuře, ale já jsem ten pocit neměl. Uvědomil jsem si, že přestalo být sexy mít pobočku pražské síťové agentury v Bratislavě. Naopak. Na Slovensku se daří lokálním subjektům tak, že přirozeně expandují i do Prahy. Vaculík, Zaraguza, Triad nebo Jandl jsou toho důkazem. Znakem vyspělosti může být i skóre z poslední Zlaté pecky, kde federální souboj dopadl 9 : 8 pro Slováky. Kampaň pro Komunální pojišťovnu pro mě byla nejvýraznější. Rasťo Michalík a Peter Michalka z agentury MUW nejprve podle statistik našli dědinu Rybník, která měla nejnižší nehodovost, potom ji pomocí PR proslavili v médiích a teprve nakonec natočili poselství vesničanů zbytku Slovenska podepsané značkou. To se nedá vyprávět, to musíte vidět. Podívejte se také na on-line kampaň tresky jménem“Vel’ký Tresko“, na uvedení Windows 8, kde portál velikosti našeho idnes.cz vyšel v „dlaždicové“ úpravě. Na tunel Miele, obaly z kavárny Shtoor, jeden billboard pro tři klienty, event s dírami v asfaltu pro masážní studio a jiné. Zážitek z Klince dokonal předávací ceremoniál v rafinerii Slovnaft, coby zádušní mše za zemřelé nápady. Organizátoři šli na hranu. Doprovázen smutečním chorálem vyzýval ponurý konferenciér tvůrce na pódium, kde čtyři plačky v zrzavých parukách strážili připravené urny. Z těch pak vítězové rozptýlili prach zesnulých idejí. A nad hlavami nás všech svítil obrovský nápis „Kreatorium. Priatel‘, ktorý naveky žije v našich srdciach, nezomiera!“ Klinec byl zkrátka „masakr“ od začátku do konce.

 

Petr Vlasák
kreativní ředitel
Comtech
([email protected])

 

Na Slovensku se daří lokálním subjektům tak, že přirozeně expandují i do Prahy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.