Pohled do zákulisí ADC*E 2013 očima porotce

17. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hledáme inovativní řešení v evropské komunikaci. Nejlepší z nejlepších, vítěze reklamní Ligy mistrů, zaznělo z úst Amira Kassaeia, jednoho z nejlepších světových kreativců a předsedy ADC*Europe při úvodním briefingu porotců na ADC*E Awards 2013. Heslem letošního ročníku cen nejlepší evropské reklamy byly inovace. A v kategorii Digital, jejíž poroty jsem byl členem, jsou nové technologie a inovace využívané nejčastěji. Žádná inovace se však neobejde bez dobrého nápadu a naším úkolem proto bylo najít ty, které používají technologii právě především jako podporu výjimečné myšlenky. Pětičlennou porotu vedl Kris Hoet, head of digital belgické agentury Duval, Guillaume Modem. Zajímavostí bylo, že v každé kategorii byli v porotě kromě marketingových profesionálů také dva mladí kreativci. Ti se mohli zúčastnit kompletního rozhodovacího procesu, jejich hodnocení se však do finálového součtu bodů nezahrnovalo. Přesto byly jejich názory častokrát důležitou součástí výběru vítězných prací. V týmu digitálních porotců byl takto také pozdější vítěz kategorie Greatness Challenge, Denis Loveiko z Ukrajiny (s neoficiální přezdívkou Borat). Ten při řešení zadání „Jak byste si vydělali na cestu do Barcelony“ využil skvělý insight: na Ukrajině zatím nepůsobí většina globálních módních značek, ale mladí Ukrajinci po nich touží. Proto napsal na svůj Facebook, že se chystá do Španělska, a jestli má někdo o něco zájem, nechť mu napíše. Zanedlouho měl Denis připravený slušný nákupní seznam. Mezinárodní porota jeho nápad ocenila a Denis se do Barcelony skutečně dostal. Denis se pro mě stal jasnou ukázkou toho, co při kreativních soutěžích funguje nejlépe: jednoduché řešení s jasným insightem. Proto bych všem agenturám doporučil, aby se ve svých case-studies zaměřily hlavně na co nejlepší vysvětlení insightu a jeho inovativního řešení. 300% nárůst fanoušků na Facebooku může znamenat jak nárůst o desetitisíce, tak o stovky. A to zkušená porota dobře ví.

 

Milan Krajč
digital strategist, Nydrle Digital

digi([email protected])

 

… co při kreativních soutěžích funguje nejlépe: jednoduché řešení s jasným insightem.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení