Nahota v reklamě nevadí, a to ani ženám

17. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Zobrazení obnaženého lidského těla v reklamě nevzbuzuje vyloženě negativní pocity, spíše naopak. Většina mužů (71 %) a polovina žen (49 %) z internetové populace nahotu v reklamě přijímá pozitivně, protože je to (buď samo o sobě nebo v souvislosti s inzerovaným produktem) přirozené. Nahota rozhodně vadí jen 5 % mužů a 10 % žen z internetové populace a tento postoj také souvisí s celkovým názorem na reklamy obecně (čím víc obtěžují, tím víc vadí i nahota v nich). Silnější podporu nemá ani názor, že zobrazování nahého ženského těla v reklamě je pro ženy nedůstojné. Celkově s tímto výrokem souhlasí jen necelá třetina internetové populace, ženy častěji (35 %) než muži (26 %). Na nahé ženské tělo jsme už v reklamě tedy zvyklí, ale co nahý muž? Taková reklama by „zabodovala“ zejména mezi ženami (35 % žen a 11 % mužů by se líbila), avšak většině mužů (74 %) i žen (57 %) by to bylo jedno, nijak by je to nepobouřilo. Jenom menšině (12 %) by taková reklama vadila. S úslovím „sex prodává“ souhlasí sice většina (cca 3/4 mužů a 1/2 žen), že by však měla nahota v reklamě nějaký vliv při rozhodování o koupi produktu na ně osobně (ať už pozitivní či negativní), to naprostá většina popírá (88 %).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.