My počítáme „revenue“, ne ceny za kreativitu

17. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Onyx Group nesbírá ceny v soutěžích kreativity. Chlubí se tím, že svým klientům dokáže reálně šetřit, ale i vydělávat peníze. Své „procesy“, jak to ředitel jejího klientského servisu Oliver Sinay nazývá, pilovala především léty práce pro řetězec Billa. Teď je chce uplatnit i za hranicemi retailového prodeje.

Říkáte, že zkušenosti z práce pro retailového klienta chcete nabízet i klientům z jiných segmentů. Proč by je měly zajímat?

Jedenáct let jsme byli intenzivně ponořeni do práce pro našeho stěžejního klienta – společnost Billa -, díky kterému jsme vyrostli z původních deseti na 120 zaměstnanců. Kvůli tomu jsme se stali specializovanou agenturou – máme zásadní přidanou hodnotu „práce 24/7“, detailní znalosti trhu zákazníka, sofistikovaných strategických nástrojů na predikci různých situací a možností. Specializace na retail je jedna z nejnáročnějších. Jednat rychle a dodávat bleskové výstupy, to zní jako klišé, ale my se pohybujeme v prostředí, kde každá chyba může být pro naše klienty fatální. Ty procesy jsou za deset let vyšperkované, protože byly podrobeny tolika zátěžovým testů a zkouškám v praxi.

Ale v agenturách se pracuje přesčas zcela běžně…

24/7 není totožné s přesčasy. Jednou ze základních věcí, která nás odlišuje, je to, že náš full servis je pojat více do šířky. V praxi to znamená, že dodáním výstupu procesy spojené s komunikačním servisem zdaleka nekončí. Naopak, zejména z pohledu klienta je to teprve začátek. Klient tak v rámci spolupráce s Onyx Group získává efektivní pokrytí komplexního spektra propojených a na sebe navazujících procesů a služeb. A co je podstatné, získá tak nejenom velmi přesnou kontrolu nad timingem, ale také ušetří poměrně významnou část nákladů a času.

Jak konkrétně napomáháte růstu klienta a jeho značek?

My počítáme revenue, ne ceny za kreativitu. To je naše filozofie, se kterou hledáme klienty, co jsou naladěni na stejnou notu. Našim klientům je úplně jedno, jestli dostanou pecku nebo středník.

Není to tím, že jste se jako agentura pohybovali zejména v segmentech, které kreativní reklamě nepřejí?

Ne, to je celkový trend. A teď je to tedy i naše výhoda. Před rokem jsme „launchovali“ značku Leo Express. Od prvního briefu jsme se bavili v řádech korun. To je prostě klient, který potřebuje získat lidi, konkrétní lidi do svých vlaků, ne jejich srdce. I pro Galerii Harfa děláme změnu charakteru positioningu a redesign celé značky, ale s cílem zvýšit podíl nákupního košíku jednoho návštěvníka. U každého klienta se za všemi těmi krásnými ATL věcmi dostáváme na úroveň jednotek korun. To nás naučil retail. Tento retailový přístup tady před nějakými deseti lety ještě neexistoval. Ale s tím, jak oslabují marketingové rozpočty a posiluje role procurementu, se stále více tlačí na maximální efektivitu. Teď se jde po příjmech a výdajích, jde o poměr cena-výkon. Agentury se to učí až za pochodu, my to přitom děláme 13 let.

 

Máte k tomu nějaké unikátní nástroje?

To nejsou nástroje, to je naše expertiza. Ty věci stojí a padají s detaily. A my jsme s nimi zvyklí pracovat. Řešíme problémy jako, z jakého úhlu fotit maso nebo jestli máme ukrojit jedno kolečko salámu navíc. Víme, jak fungují fonty, barvy, umístění a jestli je dobré tam mít petrželovou nať. Řešíme kompozici, emotivní hodnotu materiálu i jeho – zatím neměřitelnou – zapamatovatelnost. To se naučí agentura, která pracuje paralelně pro tři čtyři klienty z oblasti retailu. Ale naším dlouhodobým cílem je vymanit se z této retailové škatulky. Ta kazajka nám začíná být úzká. Dril, ke kterému jsme byli vycvičeni, se stává komparativní výhodou. Budujeme butik, který chce tuto expertizu nabídnout i v jiných segmentech, než je retail, protože si myslíme, že je tam uplatnitelná. Orientace na přesný, rychlý a měřitelný výsledek je současným mainstreamem.

Onyx Group

Onyx Group je komunikační skupina, jejíž součástí je pět specializovaných agentur. Onyx Agency je fullservisová reklamní agentura, Onyx Print se specializuje na velkoplošný a ofsetový tisk, Onyx Post – jak již její název naznačuje – zajišťuje adresnou i neadresnou distribuci reklamních materiálů po celé ČR i na Slovensku, Onyx TV – vlastní reklamní kanál spojený s vlastní sítí televizí v čekárnách nemocnic -, Onyx Brand – instalace, branding a zařizování designu a vybavení pobočkové sítě pro klienty. Agentura se stěhuje do nových prostor v developmentu Prague Marina, současně chystá relaunch svého webu a korporátní identity firmy.

Oliver Sinay, ředitel klientského servisu Onyx Group Oliver Sinay

„Naše kazajka je nám malá… Orientace na přesný, rychlý a měřitelný výsledek je současným mainstreamem,“ říká ředitel klientského servisu Onyx Group Oliver Sinay. Agentura oznamuje nejen změny sídla a designu webu, ale chce zaujmout i klienty mimo oblast retailu a rychloobrátkového zboží.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.