Kofola je „nej“ česká značka

3. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Za nejúspěšnější tradiční české značky považují marketéři značky Škoda Auto, Pilsner Urquell a Kofola.

Zatímco celkově nejúspěšnější je Škoda Auto, nejlépe využívají potenciál českého původu Kofola a Pilsner Urquell. Škoda Auto se již stává globální značkou s českými kořeny. Její „brand“ má nejvyšší tržní hodnotu: je odhadována na 20 mld. korun.

Největší potenciál pro návrat na výsluní mají značky Favorit, Vinea a Praga. Tradiční české značky totiž mají šanci udržet se i na stále rostoucím globálním trhu. Hlavním faktorem úspěchu je dobrý marketing.

Vyplývá to ze studie „Tradiční české značky v roce 2013“, kterou mezi třemi stovkami šéfů marketingu firem působících na českém trhu realizovala agentura Ogilvy & Mather.

Respondenti měli v rámci výzkumu spontánně jmenovat pět nejúspěšnějších tradičních českých značek. Zvítězila Kofola (89 % respondentů), která je na českém trhu již několik desetiletí, a výrobce osobních automobilů Škoda Auto (71 %). Dále pak k nejčastěji jmenovaným patřila značka bot Baťa (42 %) a česká piva Pilsner Urquell (34 %) a Budweiser Budvar (24 %).

„Zárukou úspěchu českých značek je kombinace účinného marketingu, tradice a dobré kvality produktu. Na příkladu značky Kofola vidíme, že může být i silným konkurentem globálně zavedených značek, jako je Coca-Cola či Pepsi,“ říká k tomu ředitel O&M Ondřej Obluk.

Marketing, tradice, kvalita

„Hodnota značky spočívá v tom, co pro daného spotřebitele představuje, jaké vzpomínky a asociace se vybaví při setkání s ní. Tradiční české značky mají obrovskou výhodu před nově vytvořenými a importovanými, protože jejich fundament se vytvářel po léta bez jakéhokoli tlaku konkurence,“ doplňuje jej Petr Pištělák ze společnosti Profit Booster.

Obluk připomíná, že i značky, které zatím plně nevyužily svůj potenciál, mají podle názoru respondentů šanci. „Favorit, Vinea či automobily Praga by s dobrým marketingem mohly oživit svůj potenciál,“ domnívá se Obluk.

Pištělák však upozorňuje, že příležitost chopit se tradiční značky zase tak jednoduchá není. „Vyžaduje to stovky milionů nainvestovaných do promyšleného marketingu, excelentní produkt a skvělou dostupnost na trhu dosahovanou dobře řízeným obchodním oddělením. Nedá se očekávat, že by se českých značek chopily globální firmy. Jejich potenciál čeká na odvážné domácí marketéry, kteří se naučili, jak se to dělá,“ myslí si.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.