Každá další velká krize už bude také on-line

17. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Půlka naší země zažila jedny z nejhorších krizových momentů za posledních několik let. Již v průběhu povodní se začala vést diskuse, nakolik jsme byli připraveni. Kromě debaty nad rychlostí montáže protipovodňových zábran bychom se měli zamyslet i nad tím, jak veřejné instituce zafungovaly v případě krizové komunikace s občany. Šlo totiž o první krizi takového rozměru, která byla naplno reflektována v on-line světě, např. Twitter na celostátní úrovni začal plnit role, které známe z USA. Bohužel tomu však zejména v prvních dnech záplav bylo spíše díky aktivitě těch, co se snažili dopátrat aktuálních informací z oficiálních zdrojů. Honza Řežáb už v otevřeném dopise vybízel státní orgány, aby byly aktivní na Twitteru a prostě „to rozjely“. Myslím, že na další krizi se naše obce, úřady a instituce musí připravit koncepčně a začít od základu. Je třeba vytvořit strategii (krizové) komunikace v digitálním světě. V rámci tiskových oddělení některých institucí jistě existuje krizový plán. O tom, že tento plán strategicky zahrnuje i digitální svět, ovšem soudě podle „nekomunikace“ některých měst či institucí pochybuji. Zkušenost minulých dní totiž často ukazovala, že v mnoha případech nefungovalo ani to základní, tedy aktuální poskytování informací na webových stránkách úřadů a měst. V rámci příprav na příští krize už nelze ignorovat sociální sítě ani fakt, že stále více lidí v nouzi bude hledat klíčové informace v chytrých telefonech. To, že s komunikací ve světě on-line zápasily malé obce, je pochopitelné. To, že úřednické mašinérie pražských čtvrtí či celostátních institucí nebyly evidentně připravené, už příště přehlížet nelze. Řada institucí sice začala v průběhu povodní komunikovat, bohužel při příští krizi může být klíčových třeba právě prvních pár hodin. Jen kritizovat ovšem nestačí. Měli bychom být otevření a připravení městům, institucím a úřadům pomoci, sdílet s nimi know-how získané v komerčním světě a zkušenosti, které máme možnost čerpat od kolegů z rozvinutějších trhů.

 

Jakub Hodboď
strategic planner, OgilvyOne Prague
([email protected])

 

V mnoha případech nefungovalo ani to základní, tedy aktuální poskytování informací na webových stránkách úřadů a měst.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.