Půlka naší země zažila jedny z nejhorších krizových momentů za posledních několik let. Již v průběhu povodní se začala vést diskuse, nakolik jsme byli připraveni. Kromě debaty nad rychlostí montáže protipovodňových zábran bychom se měli zamyslet i nad tím, jak veřejné instituce zafungovaly v případě krizové komunikace s občany. Šlo totiž o první krizi takového rozměru, která byla naplno reflektována v on-line světě, např. Twitter na celostátní úrovni začal plnit role, které známe z USA. Bohužel tomu však zejména v prvních dnech záplav bylo spíše díky aktivitě těch, co se snažili dopátrat aktuálních informací z oficiálních zdrojů. Honza Řežáb už v otevřeném dopise vybízel státní orgány, aby byly aktivní na Twitteru a prostě „to rozjely“. Myslím, že na další krizi se naše obce, úřady a instituce musí připravit koncepčně a začít od základu. Je třeba vytvořit strategii (krizové) komunikace v digitálním světě. V rámci tiskových oddělení některých institucí jistě existuje krizový plán. O tom, že tento plán strategicky zahrnuje i digitální svět, ovšem soudě podle „nekomunikace“ některých měst či institucí pochybuji. Zkušenost minulých dní totiž často ukazovala, že v mnoha případech nefungovalo ani to základní, tedy aktuální poskytování informací na webových stránkách úřadů a měst. V rámci příprav na příští krize už nelze ignorovat sociální sítě ani fakt, že stále více lidí v nouzi bude hledat klíčové informace v chytrých telefonech. To, že s komunikací ve světě on-line zápasily malé obce, je pochopitelné. To, že úřednické mašinérie pražských čtvrtí či celostátních institucí nebyly evidentně připravené, už příště přehlížet nelze. Řada institucí sice začala v průběhu povodní komunikovat, bohužel při příští krizi může být klíčových třeba právě prvních pár hodin. Jen kritizovat ovšem nestačí. Měli bychom být otevření a připravení městům, institucím a úřadům pomoci, sdílet s nimi know-how získané v komerčním světě a zkušenosti, které máme možnost čerpat od kolegů z rozvinutějších trhů.
Jakub Hodboď strategic planner, OgilvyOne Prague ([email protected])
V mnoha případech nefungovalo ani to základní, tedy aktuální poskytování informací na webových stránkách úřadů a měst.
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.