„Karel“ je vítězem České ceny za PR

10. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Absolutním vítězem osmého ročníku soutěže Česká cena za PR se stal projekt „Karel na hrad“ – volební kampaň prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga -, který byl přihlášen do nové soutěžní kategorie Politická komunikace, politické PR a Public Affairs.

Nejúspěšnější agenturou této nejprestižnější soutěže českého PR se ovšem stala Ami Communications, která získala nejvíc ocenění. Ami si ze slavnostního předávání cen, jež proběhlo na vrcholku budovy City Tower na pražském Pankráci, odnesla celkem osm ocenění – čtyři zlaté a čtyři stříbrné ceny. Agentura tak zopakovala svůj loňský triumf.

„Podařilo se nám proměnit nejvíce nominovaných projektů a získat tak nejvíce ocenění. Čtyři zlaté a čtyři stříbrné příčky jsou krásným ohodnocením naší loňské práce,“ komentovala to Eva Sroka z vedení agentury, která připomněla, že v některých kategoriích, jako byly Farmacie, zdravotnický sektor a Technologie a IT, byly projekty agentury vůbec jedinými nominovanými.

Počet přihlášek roste

V soutěži dále výrazně bodovaly agentury Ogilvy Public Relations (šest ocenění), Bison & Rose a Fleishman-Hillard (po čtyřech cenách) nebo Pleon Impact, PR.Konektor a Pram Consulting (po třech oceněních).

„I letos jsme do soutěže získali více přihlášených projektů než v kterémkoli předchozím ročníku. Slavnostní večer spojený s předáním cen vítězům patří již řadu let k vrcholným událostem našeho oboru,“ řekl k tomu za pořadatele Vladimír Bystrov, předseda výkonné rady Asociace Public Relations Agentur (APRA), která soutěž pořádá.

„V osmém ročníku soutěže hodnotilo 65 porotců přes 207 přihlášek v 19 kategoriích a diskuse nad vítězi a oceněnými byly mnohdy emotivní. Těší nás, že se letos do soutěže zapojilo více subjektů z veřejného i akademického sektoru a kvalitně byla obsazena i nová kategorie Politická komunikace, ze které nakonec vzešel absolutní vítěz, vybíraný ve třetím kole všemi porotci z pěti nominovaných projektů,“ doplnila jej výkonná ředitelka APRA Barbora Bělíková.

Autenticita produktu je „nej“

V celkem 19 kategoriích bylo uděleno na šest desítek cen. Každá z pěti porot navíc nominovala nejlepší projekt z jí hodnocených, který se ucházel o ocenění nejvyšší. Absolutním vítězem se v konkurenci 117 přihlášených komunikačních realizací stal projekt „Karel na Hrad“, který do soutěže přihlásila společnost Důležité a naléhavé, o. s.

Hlavní cenu přebíral tým pod vedením Marka Pražáka, tiskového mluvčího a šéfa komunikace Schwarzenbergovy volební kampaně.

„Nejdůležitější byla autenticita osoby Karla Schwarzenberga a jeho schopnost jako osobnosti přesvědčit lidi. Autentický produkt je v politice nesmírně důležitý,“ řekl k tomu Pražák. Tento bývalý novinář, který v současnosti vlastní agenturu Svengali Communications, je také přesvědčen, že za úspěchem kampaně dále stály provázaný mix aktivit včetně on-line prostředí, event management a kvalitní PR na lokální i celostátní úrovni.

Nasazení, kreativita a tým

„Měli jsme také neuvěřitelnou podporu dobrovolníků na celostátní úrovni, což bude asi neopakovatelné,“ připomíná Pražák, který je však přesvědčen, že pro „běžnou“ komerční informaci z kampaně vyplývá, že „nasazení, kreativita, vynikající tým a zapojení hodně lidí dokážou víc než běžné marketingové poučky“.

„Řadu věcí jsem dělali jinak, než nám doporučovali konzultanti, kteří jsou považováni za špičky ve svém oboru,“ připomíná držitel hlavního ocenění v letošním ročníku soutěže Česká cena za PR.

Asociace PR agentur, která je pořadatelem soutěže, letos již podruhé udělila i mimořádnou Cenu za celoživotní přínos oboru. In memoriam ji získal Petr Němec, významný ekonomický novinář a vysokoškolský pedagog, který položil základy novodobé odborné literatuře oboru public relations a který se také osobně zasadil o to, aby PR začalo být vyučováno jako řádný předmět na českých univerzitách.

Profesní soutěž Česká cena za public relations je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations, tedy PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru či jednotlivcům.

Oceňovány jsou PR projekty, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.

Hlavní cenu osmého ročníku soutěže Česká cena za PR získal komunikační tým volební kampaně prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga, který vedl jeho tiskový mluvčí Marek Pražák. Slavnostní ceremoniál moderoval osvědčený Ondřej Hejma, jenž dokázal vzbudit dojem, že se docela baví, a nakazil tím i přítomné diváky.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.