Charitativní činnost firem ve formě finančních příspěvků je vnímána spíše jako účelová aktivita – potenciální reklama, kupování „čistého svědomí“ (celkem 52 %) než jako čistě nezištný zájem firmy pomoci potřebným (42 %). Skeptický pohled na důvody firemní charity mají hlavně muži (63 %), naopak ženy více zohledňují altruistické důvody firem (55 %). Více než polovina internetové populace (56 %) míní, že důvody charitativní činnosti firmy nijak nesouvisí s její velikostí, ale s tou kterou konkrétní firmou. Ostatní přisuzují upřímnější snahu o pomoc jednoznačně menším firmám (41 %). Podle poloviny respondentů by mělo být pro velké firmy ze zákona povinné přispívat na charitu. Vybrané příspěvky by měly směřovat výhradně (43 %) nebo převážně (37 %) do ČR. Tato charitativní finanční podpora by pak měla putovat zejména do oblasti zdravotnictví (na léky, přístroje, lékařskou péči, pomůcky), do oblasti péče o děti (dětské domovy, linky bezpečí) a na humanitární pomoc (oběti katastrof žijící v bídě). Darovat finance na charitu, pomoci potřebným, dokáže více než polovina internetové populace. Často na dobročinné účely přispívá sice jen 8 % internetové populace, nicméně 48 % deklaruje, že přispívá alespoň občas a 33 % výjimečně. Přispívají častěji ženy než muži a lidé s vysokoškolským vzděláním.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.
zdroj: ČNP, květen 2013
n = 511, v %