Firemní charita Čechy příliš nedojímá

10. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Charitativní činnost firem ve formě finančních příspěvků je vnímána spíše jako účelová aktivita – potenciální reklama, kupování „čistého svědomí“ (celkem 52 %) než jako čistě nezištný zájem firmy pomoci potřebným (42 %). Skeptický pohled na důvody firemní charity mají hlavně muži (63 %), naopak ženy více zohledňují altruistické důvody firem (55 %). Více než polovina internetové populace (56 %) míní, že důvody charitativní činnosti firmy nijak nesouvisí s její velikostí, ale s tou kterou konkrétní firmou. Ostatní přisuzují upřímnější snahu o pomoc jednoznačně menším firmám (41 %). Podle poloviny respondentů by mělo být pro velké firmy ze zákona povinné přispívat na charitu. Vybrané příspěvky by měly směřovat výhradně (43 %) nebo převážně (37 %) do ČR. Tato charitativní finanční podpora by pak měla putovat zejména do oblasti zdravotnictví (na léky, přístroje, lékařskou péči, pomůcky), do oblasti péče o děti (dětské domovy, linky bezpečí) a na humanitární pomoc (oběti katastrof žijící v bídě). Darovat finance na charitu, pomoci potřebným, dokáže více než polovina internetové populace. Často na dobročinné účely přispívá sice jen 8 % internetové populace, nicméně 48 % deklaruje, že přispívá alespoň občas a 33 % výjimečně. Přispívají častěji ženy než muži a lidé s vysokoškolským vzděláním.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

zdroj: ČNP, květen 2013

n = 511, v %

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení