Češi opouštějí pobaltský reklamní festival Golden Hammer

17. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Přehodnocení reklamních festivalů, jejichž výsledky se započítávají do české soutěže Agentura roku, vedlo k výrazným změnám v účasti českých agentur. Silně se to projevilo na tradičním pobaltském festivalu Golden Hammer, který se každoročně pořádá v lotyšské Rize. Počet ocenění pro Česko v posledním ročníku, jenž se uskutečnil ve dnech 6. a 7. června? Nula. Češi Golden Hammer v letošním roce prakticky neobeslali.

Už tam nejezdíme

„Neposílali jsme tam nic ani loni, ani letos, protože body z tohoto festivalu se už do Agentury roku nepočítají. Ze začátku této soutěže bylo započítávaných festivalů strašně moc a vyřadili jsme všechny méně významné. Nezapočítává se už ani moskevský reklamní festival, který je mnohem větší než Golden Hammer. Ze zahraničních východoevropských festivalů zůstal v bodování zastoupen jen Golden Drum v Portoroži,“ říká Eda Kauba, kreativní ředitel Havas Worldwide Prague a prezident Art Directors Clubu.

Podle něj nebyl hlavním důvodem k tomuto kroku vznik pražského mezinárodního festivalu PIAF, který ostatním reklamním kláním v tomto regionu přirozeně konkuruje, ale spíš to, že množství různých reklamních festivalů se už stávalo nepřehledné.

Zabodovali Slováci

Jediným zástupcem někdejší česko-slovenské kreativity, která se na podobě reklamy v obou státech bývalé federace stále projevuje, se stala kampaň slovenské agentury Digita.sk k uvedení Windows 8. Agentura změnila při příležitosti startu Windows 8 na den vzhled nejčtenějšího slovenského portálu Čas.sk, aby vypadal jako Windows 8, a navíc připravila speciální verzi pro Facebook, díky níž si mohli jeho uživatelé prohlédnout v tomto layoutu svoji Timeline. Porota festivalu Golden Hammer ocenila tuto kampaň zlatem v kategorii on-line reklamy (kampaň hodně bodovala i ve slovenské národní soutěži Zlatý Klinec).

Agenturní sítí roku vyhlásil Golden Hammer komunikační síť Grey Group.

Dřív to bylo jinak

V minulých letech přitom Češi vyhrávali na Golden Hammeru řadu cen včetně tří Grand Prix (z let 2002, 2005 a 2006). Zástupci české reklamy se několikrát objevili také v jeho porotě. Ještě loni si mediální agentura Mindshare odvezla z Rigy zlato za kampaň Ford Motor Company Zlatý ručičky.


Jedinou kampaní ze zemí bývalé česko-slovenské federace, jež letos bodovala v Rize, byla kampaň slovenské agentury Digita.sk k uvedení Windows 8. Agentura mimo jiné změnila na den podobu portálu Čas.sk.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.