WMC/Grey rozšiřuje výrazně kreativní tým

22. 8. 2011 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Agentura WMC/Grey rozšiřuje kreativní oddělení. Buduje samostatnou digitální divizi a současně nabírá kreativce pro „klasickou“ reklamu.

„Během posledních dvou let se agentura z hlediska počtu klientů i zaměstnanců rozrostla na dvojnásobek. Spolu s tím se zvětšuje také kreativní tým,“ řekl M&M kreativní ředitel WMC/Grey Filip Kukla. WMC/Grey si věří mimo jiné díky úspěchům v tendrech v nedávné době, z nichž poslední byl zisk Unicreditu začátkem srpna (v letošním roce mu už předcházelo vítězství v tendru Emirate Airlines a Zlatopramenu). Pro nové klienty agentura rozšířila řady, hlad po nových lidech má však stále.

Senior textaři jsou vzácní

V posledním měsíci posílila WMC/Grey například o Petra Plísku, který přišel z Ogilvy Interactive, dalších šest kreativců podle Kukly ještě hledá. „Velká nouze je zejména o seniorní textaře. Ti nejlepší jsou většinou zadaní a spokojení na stávajících místech, nebo jsou to natolik zdatní freelanceři, že se své volnosti odmítají vzdát,“ uvádí Kukla. Problémem je podle něj ale také to, že do klasické nadlinkové reklamy proudí málo nové krve, prosévají se tu pořád stejná jména.

„Pro mladé talentované lidi přestává být ATL reklama sexy, mnohem atraktivnější je pro ně on-line. Mladého člověka s portfoliem super tiskových inzerátů najdete jen těžko,“ říká Kukla.

Míří na festivaly

Agentura se chce také víc profilovat na kreativních festivalech. „Absolvuji řadu pohovorů s kreativci a často narážím na to, že jim agentury jako třeba Kaspen nebo Mark/BBDO připadají zajímavější, protože jsou známější z hlediska oceňované kreativity a jejich jméno bude dobře vypadat v CV. Ale jedna věc je CV a druhá je tvorba portfolia. A my nabízíme zajímavé a tvůrčí briefy. Jedním z mých úkolů je proto víc zviditelnit agenturu na kreativních festivalech, určitě se budeme hlásit do Portorože a pak i do dalších soutěží,“ konstatuje Filip Kukla.

V rámci kreativního oddělení vzniká také digitální oddělení, které by se mělo věnovat zejména interaktivním formám reklamy. Agentura rovněž počítá s rozšířením své digitální divize prostřednictvím akvizice dalších internetových firem.

Na trhu je velká nouze o kvalitní seniorní textaře, říká kreativní ředitel WMC/Grey Filip Kukla.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.