Kromě Prima Group zdražují na podzim reklamu částečně i TV Barrandov a At Media, příští rok plánují navýšení cen všechny stanice včetně ČT2 a ČT4. Mediální agentury jsou nespokojené s tím, že u Primy ke zdražení dochází dodatečně i přes uzavřené roční smlouvy. Od září zdraží reklamu i TV Barrandov, ale pouze u animovaného pásma pohádek pro děti Animáček, průměrně půjde o nárůst minimálně o 20 %. Optimalizaci ceníku reklam chystá od října i společnost At Media, navýšení cen u balíčků atmax a atadults by nemělo překročit hranici 10 %, jak uvedl ředitel At Media Petr Majerik. Naopak u pěti balíčků, které cílí na úžeji vyprofilované cílové skupiny, dochází ke snížení ceny o 3 až 16 %. Příští rok by pak k většímu zdražení mělo dojít i u televize Barrandov, která se chce cenově přiblížit větším hráčům na trhu. „Zdražení reklamy na TV Barrandov půjde v souladu se zvyšujícím se share a rostoucí image televize,“ říká Ivan Hyžák, ředitel Media Master. Zdražení reklamního prostoru plánují po nové roce i komerční stanice Nova a Prima. „Situace se nicméně může dramaticky změnit v případě nové recese a příchodu další vlny krácení marketingových rozpočtů a můžeme být v průběhu příštího roku svědky dalšího poklesu cen,“ myslí si ředitel agentury Mindshare Jiří Vítek.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).