Stojí Mustafa za úspěchem Old Spice?

22. 8. 2011 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Když v minulém roce spustila společnost Procter & Gamble (P&G) ve spolupráci s reklamní agenturou Wieden & Kennedy masivní kampaň „The man your man could smell like“ k pánským sprchovým šamponům značky Old Spice, stala se záhy tahounem pánské tělové kosmetiky. Stalo se tak na jedné z nejsledovanějších událostí roku – finálovém zápasu amerického fotbalu Super Bowl. Protože reklamy, které se objevují na plátnech během přestávek, jsou kvůli vysoké sledovanosti a samozřejmě tomu odpovídající ceně nejprestižnější záležitostí reklamního světa a dlouho poté, co fotbalový zápas skončí, se o nich mluví.

Začalo to na Super Bowlu

To se nesporně podařilo i P&G, který do reklamních přestávek zápasu nasadil nový spot s fotbalovým hráčem Isaiahem Mustafou. Ten měl podle tvůrců vyvolat dialog mezi oběma pohlavími, protože tento prestižní zápas sledují ze 40 % také ženy. A ty podle výzkumů kupují 60 % pánské kosmetiky. Na Super Bowlu zápasil P&G se společností Unilever, která si zápas vybrala rovněž pro spuštění kampaně pro pánskou tělovou péči. Nutno podotknout, že loňský Super Bowl byl nejsledovanějším televizním programem v Americe – dívalo se na něj více než 106 milionů diváků. A úspěch spotu se promítnul do prodejů. Ty stouply během dalších třech měsíců o 60 %. Podle amerického listu Advertising Age lze úspěch Old Spice přisuzovat slavnému fotbalistovi, protože v letošním roce, kdy Old Spice spustil novou kampaň s padesátiletým „playboyem“ Fabiem, se prodeje značky rapidně snížily.

Stály za tím kupony?

Během loňského července byly prodeje značky Old Spice o 100 % vyšší než letos. Faktem ale je, že v loňském roce podpořila značka prodej výrazně vydáváním kuponů 1 + 1 zdarma. V letošním roce kupony značně osekala a pro kupující už nejsou tak atraktivní. Nutno podotknout, že právě v Americe jsou lidé zvyklí nakupovat zboží se slevovými kupony – velká část z nich některé zboží bez kuponu vůbec nekoupí. Je proto možné, že nižší prodeje značky souvisejí právě s kuponovou mánií, na kterou si Amerika zjevně vybudovala závislost. V porovnání s konkurentem Axe od Unileveru ale Old Spice v prodejích stále vede.

Fabio se lidem nelíbí

Je patrné, že nový muž se lidem nelíbí – dokazují to četné negativní ohlasy na YouTube i počet zhlédnutých videí, v nichž jednoznačně vede Mustafa. I když nebylo cílem značky Mustafu Fabiem nahradit, ale pouze vzbudit pozornost a ohlasy, aby se Mustafa se vší grandiézností vrátil zpět do hry, je otázkou, zda pohled na nemužně se chovajícího Itala značce neuškodí. Jeden z komentářů k videu s Fabiem na YouTube hovoří takto: „Nemohu uvěřit tomu, že se tenhle chlap může někomu líbit, já si myslím, že je směšný!“

 

Názor odborníka na novou kampaň

Pavel Hacker, social media director, Euro RSCG Pro autory to bylo hodně těžké, navázat na úspěch z předchozí kampaně. Myslím, že přidat postavu a zahájit střet mezi Fabiem a Isaiahem bylo poměrně logické, casting zvolili tak, aby byl Fabio hodně kontroverzní a jejich spor rozvířil vody. Otázkou je, jak dále pokračovat – trochu bych tipoval přidání ženy, pak koncept možná nahradí něco jiného.

V jednom z řady videí označuje Fabio Mustafu za špatného muže pro Old Spice a vyzývá ho na souboj.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.